Marketing mobilny WT-DKS-P-SPMM
- http://9in3iwi (w cyklu 2021/22_Z)
- http://d3qj36k (w cyklu 2022/23_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6wNGT5ERCv8apCoMGGnqEQG3MjDS7sSf8Wzq6QLsLzY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=df9387cf-57a9-42d1-96b9-8f94dbbda470&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AySC49000hzpl7Sa3DqS19ubKoUmWYLL51qLZ4LdENaI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=150463fd-3086-4c12-810e-e836e3cdb5d8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_Z)
Podczas ćwiczeń studenci poznają wybrane aspekty teorii marketingowych oraz realizują projekty związane z odpowiednim doborem narzędzi marketingu mobilnego do komunikacji na linii marka – klient. Celem takiego działania jest odpowiednie przygotowanie praktyczne z zakresu wykorzystania możliwości, jakie daje marketing mobilny. Podbudowa teoretyczna ma stanowić podstawę do doboru odpowiednich środków, które następnie zostaną wykorzystane podczas realizacji projektów grupowych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- opisuje mechanizmy komunikacji marketingowej pomiędzy marką a klientem _W
- zna nowoczesne narzędzia właściwe dla mediów i zawodów związanych z komunikacją marketingową _W
- wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy do przekazu marketingowego_U
- dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U
- aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K
- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwoju zawodowym związanym z pracą w mediach i marketingu _K
Opis ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30
przygotowanie do ćwiczeń: 10
praca własna, warsztatowa: 20
suma godzin: 60
Liczba ECTS: 60/30= 2
Kryteria oceniania
W odniesieniu do efektów kształcenia:
1. opisuje mechanizmy komunikacji marketingowej pomiędzy marką a klientem _W
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie opisać mechanizmów komunikacji
- na ocenę dst (3): opisuje jedynie podstawowe mechanizmy komunikacji między marką a klientem
- na ocenę db (4): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji
- na ocenę bdb (5): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji pomiędzy marką a klientem i swobodnie odnosi wiedzę do współczesnych działań branżowych
2. zna nowoczesne narzędzia właściwe dla mediów i zawodów związanych z komunikacją marketingową _W
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie wymienić nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej
- na ocenę dst (3): wymienia podstawowe, najbardziej oczywiste narzędzia komunikacji marketingowej
- na ocenę db (4): wymienia narzędzia komunikacji dokonując ich oceny pod kątem atrakcyjności dla odbiorcy
na ocenę bdb (5): wymienia narzędzia komunikacji swobodnie szeregując je pod kątem atrakcyjności, dostępności, wpływu na wizerunek marki oraz wskazując kierunki rozwoju danego narzędzia.
3. wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy w komunikacji marketingowej _U
- na ocenę ndst (2): nie potrafi wykorzystać żadnych narzędzi public relations, promocji i reklamy do komunikacji marketingowej
- na ocenę dst (3): wykorzystuje podstawowe narzędzia używane do komunikacji
- na ocenę db (4): poprawnie dobiera odpowiednie narzędzia, ale nie jest w stanie swobodnie nimi operować w miarę zmieniających się potrzeb, danych, grup docelowych czy uwarunkowań
- na ocenę bdb (5): dobiera odpowiednie narzędzia oraz swobodnie nimi operuje, dostosowując je do aktualnych zadań
4. dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie dobrać działań reklamowych w Internecie do marki i grupy docelowej
- na ocenę dst (3): dostosowuje działania reklamowe do grupy docelowej w sposób najbardziej oczywisty, nie zawsze są to działania pasujące również do marki
- na ocenę db (4): dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej w sposób poprawny, ale mało kreatywny, nie zawsze jest w stanie uzasadnić wybór (dobór intuicyjny)
- na ocenę bdb (5): dobiera działania reklamowe do marki i grupy docelowej w sposób poprawny, twórczy i jest w stanie w pełni racjonalnie uzasadnić podjęte decyzje
5. krytycznie odbiera komunikaty reklamowe i promocyjne w Internecie _K
- na ocenę ndst (2): nie poddaje odbieranych komunikatów krytyce lub dąży jedynie do unikania kontaktu z reklamami w Internecie
- na ocenę dst (3): poddaje komunikaty reklamowe, z którymi ma styczność jedynie powierzchownej krytyce
- na ocenę db (4): poddaje komunikaty reklamowe, z którymi ma styczność w Internecie analizie krytycznej, potrafi w sposób spokojny i racjonalny wskazać ich najważniejsze elementy, zastosowane środki wyrazu i rozpoznać grupę docelową
- na ocenę bdb (5): poddaje komunikaty, z którymi ma styczność w Internecie, analizie krytycznej w sposób systematyczny i racjonalny, jest w stanie w większości sytuacji bezbłędnie wskazać zastosowane techniki przyciągania uwagi i wywierania wpływu, potrafi ocenić skuteczność danej reklamy, określić jej grupę docelową i założenia, które miała realizować.
6. aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K
-na ocenę ndst (2): nie uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych
- na ocenę dst (3): rzadko uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych lub nie przykłada się do pracy w grupie
- na ocenę 4 (db): często uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych, jednak nie generuje pomysłów i nie wpływa mobilizująco na pozostałych członków zespołu
- na ocenę bdb (5): bierze udział we wszystkich grupowych zadaniach, mobilizuje zespół, generuje pomysły, potrafi być liderem grupy
Osiągnięte przez:
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja panelowa
Giełda pomysłów (burza mózgów)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Studium przypadku
Ocena: średnia poszczególnych prac wykonywanych w trakcie zajęć i jako prace domowe (2/5 oceny) oraz wyniku kolokwium (3/5 oceny)
Kolokwium końcowe w formie projektu grupowego.
Literatura
- Dejnaka A., Marketing mobilny, Difin, Warszawa 2019
- Żukowski M, Twoja firma w Social media. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Onepress, Gliwice, 2018
- Mazurek G., E-Marketing Strategia Planowanie Praktyka, Poltext, Warszawa, 2018
- Sznajder A., Technologie mobilne w marketingu, Wolter Kluwer, Warszawa, 2014
- Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Gliwice, 2013
- Maciorowski A., E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Edgard, Warszawa, 2013
www.nowymarketing.pl
www.marketing.org.pl
www.marketingprzykawie.pl
www.socialpress.pl
www.antyweb.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: