Kultura wizualna w dziennikarstwie WT-DKS-P-SPKW
I. Obraz jako fundamentalne zjawisko kulturowe
1. 1. Znaczenie obrazu we współczesnej kulturze
1. 2. Istota obrazu i jego rodzaje
1. 3. Rola obrazów
II. Epokowy przełom w kulturze współczesnej
2.1. zwrot piktoralny (pictoral turn)
2.2. Visual Culture Studies
III. Obraz jako narzędzie komunikacji
IV. Sposoby interpretacji obrazów
4.1. Metoda analizy obrazu filmowego (ruchomego)
4.2. Psychoanaliza wizualności
4.3. Interpretacja kompozycyjna
4.4. Podejście antropologiczne
4.5. Semiologia
V. Telewizja jako medium kultury wizualnej
VI. Caravaggio – mistrz kultury wizualnej
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. WIEDZA - efekt przyswajania informacji poprzez uczenie się. Wiedza jest zbiorem faktów i ma doprowadzić rozpoznawania zjawisk współczesnej kultury wizualnej
2. UMIEJĘTNOŚCI - zdolność do zaprezentowania umiejętności interpretacji obrazów, tworzenia obrazów, analizowania kultury wizualnej na przykładzie telewizji, umiejętności prezentowania pokazów multimedialnych.
3. KOMPETENCJE - zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych w zakresie rozumienia obrazów, posługiwania się nimi, ich tworzenia i prezentowania.
Kryteria oceniania
Wykład konwersatoryjny - Wykład połączony z bezpośrednią aktywnością samych słuchaczy, przygotowujących cztery zadania:
1. Zaprezentować swój ulubiony obraz
2. Nakręcić krótki filmik o czymś
3. Omówić swój ulubiony program telewizyjny
4. Zrobić pokaz multimedialny na wybrany temat
Literatura
W. Kawecki, Zobaczyć wiarę, Kraków 2013
W. Kawecki, Kultura wizualna - teologia wizualna, Warszawa 2011
W. Kawecki, Tajemnice Caravaggia, Kielce 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: