Kultura słowa II WT-DKS-P-SPK2
Zajęcia koncentrują się na rozbudzeniu kreatywności uczestników w zakresie komunikacji artystycznej i zdobyciu umiejętności rozwijania procesów umysłowych, budowania wypowiedzi pisemnych zróżnicowanych gatunkowo (nota, recenzja, wywiad, relacja, esej).
Studenci przygotowują prace na temat obejrzanych/przeczytanych i omówionych wspólnie na zajęciach tekstów kultury (wystawa, film, spektakl, książka).
Na zajęcia składają się ćwiczenia rozwijające krytyczne myślenie, kształcące kreatywność, pogłębiające umiejętności konstruowania wypowiedzi pisemnych, przede wszystkim dziennikarskich.
Przygotowanie:
wzmianki o wydarzeniu kulturalnym
noty o wydarzeniu kulturalnym
sprawozdania z wydarzenia artystycznego
sylwetki twórcy
wywiadu z twórcą
recenzji z wydarzenia artystycznego
reportażu z wydarzenia artystycznego
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia koncentrują się na rozbudzeniu kreatywności uczestników i zdobyciu umiejętności nieustannego rozwijania procesów umysłowych, w tym zapamiętywania słów, budowania wypowiedzi, aż do tworzenia tekstu literackiego. Na zajęcia składają się ćwiczenia aktywizujące, kształcące kreatywność poprzez ćwiczenia rozwijające twórczość eksploracyjną, kombinatoryjną, transformacyjną. |
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia koncentrują się na rozbudzeniu kreatywności uczestników i zdobyciu umiejętności nieustannego rozwijania procesów umysłowych, w tym zapamiętywania słów, budowania wypowiedzi, aż do tworzenia tekstu literackiego. Na zajęcia składają się ćwiczenia aktywizujące, kształcące kreatywność poprzez ćwiczenia rozwijające twórczość eksploracyjną, kombinatoryjną, transformacyjną. |
W cyklu 2023/24_L:
Zajęcia koncentrują się na rozbudzeniu kreatywności uczestników w zakresie komunikacji artystycznej i zdobyciu umiejętności nieustannego rozwijania procesów umysłowych, budowania wypowiedzi pisemnych zróżnicowanych gatunkowo (nota, recenzja, wywiad, relacja, esej). |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
1. Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności)
2. Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach, czytanie wybranych tekstów, oglądanie zadanych filmów, wystaw, spektakli)
3. Bieżące wypełnianie krótkich prac warsztatowych.
Na ocenę składa się suma ocen z prac wykonywanych podczas zajęć.
Literatura
K. Wolny-Zmorzyński, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria - praktyka - język, K. Schmidt, Warszawa 2008
K. Schmidt, Trening kreatywności, Gliwice 2011.
S. Bortnowski, Warsztaty dziennikarskie, Warszawa 1999.
Teatr - media - kultura, red. D. Fox, E. Wąchocka, Katowice 2006.
A. Has-Tokarz, Między słowem a obrazem. Afiliacje literatury i filmu (perspektywa komparytystyczna), Folia Bibliologica XLVIII/XLIX, 2006/2007.
M. Hendrykowski, Słowo w filmie: historia, teoria, interpretacja, Warszawa 1982.
Teatr wśród mediów, red. A. Duda, M. Wiśniewska, B. Oleszka, Toruń 2015.
J. Płażewski, Język filmu, Warszawa 2008.
W cyklu 2021/22_L:
E. de Bono, Metoda 6 kapeluszy, Poznań 2018. |
W cyklu 2022/23_L:
E. de Bono, Metoda 6 kapeluszy, Poznań 2018. |
W cyklu 2023/24_L:
K. Wolny-Zmorzyński, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria - praktyka - język, K. Schmidt, Warszawa 2008 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: