Formy multimedialne w radiu i podcasty radiowe WT-DKS-P-SPFM
1. Formy multimedialne w radiu jako element edukacji medialnej
2. Radio online – geneza, przykłady
4. Prezentacja Radia UKSW jako dobrego przykładu wykorzystania form multimedialnych w radiu
4. Podcasting i multimedialność form radiowych – podstawowa terminologia
5. Przełomowe momenty w historii podcastingu na świecie
6. Podcasting w Polsce
7. Funkcje podcastów
8. Rodzaje podcastów
9. Multimedialność form w rzeczywistości radia w praktyce
10. Charakterystyka RSS
11. Promocja podcastów i multimedialnych form radiowych
12. Przyszłość podcastów i multimedialnych form radiowych
13. Przyszłość radia online
14. Tworzenie podcastów i multimedialnych form radiowych przez studentów jako praca zaliczeniowa
15. Prezentacja prac zaliczeniowych na stronie internetowej Radia UKSW
W cyklu 2022/23_Z:
Na zajęciach studenci dowiedzą się jak tworzyć, planować i projektować podcast. Jak powinny wyglądać prace koncepcyjne nad podcastem, skąd czerpać pomysły i inspirację ale też jak rozmawiać z ludźmi, czyli jak zadawać pytania jak prowadzić ciekawą i merytoryczną dyskusję. Na zajęciach studenci poznają też warsztat dziennikarski czyli jak przygotowujemy się do wywiadu, jak zadajemy pytania aby uzyskać najciekawsze odpowiedzi. Stawiam na kreatywność i otwartość podczas zajęć i tworzenia podcastu na zaliczenie przedmiotu. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1. Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń /DL_W07/
EK 2. Zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury /DL_W23/.
Umiejętności:
EK 3. Potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich, swobodnie posługuje się nimi w pracy dziennikarza i publicysty we wszystkich rodzajach mediów /DL_U02/.
EK 4. Potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi /DL_U07/.
Kompetencje społeczne:
EK 5. Stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej /DL_K01/.
EK 6. Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie dziennikarstwa /DL_K04/.
Punkty ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 30 g.), 2 ECTS x 30 g. = 60 g.:
- aktywny udział w ćwiczeniach - 30 g.
- przygotowanie studenta do ćwiczeń - 10 g.
- konsultacje - 10 g.
- przygotowanie do kolokwium - 10 g.
Kryteria oceniania
Wiedza:
EK 1. Określany jako "ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego".
Na ocenę:
- ndst (2) nie ma elementarnej wiedzy dotyczącej procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego
- dst (3) w stopniu kluczowym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego
- db (4) w stopniu poprawnym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego
- bdb (5) w stopniu precyzyjnym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego
EK 2. Określany jako "zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury".
Na ocenę:
- ndst (2) nie zna i nie rozumie podstawowych zasad i metod analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury
- dst (3) w stopniu kluczowym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury
- db (4) w stopniu poprawnym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury
- bdb (5) w stopniu precyzyjnym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury
Umiejętności:
EK 3. Określany jako "potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich".
Na ocenę:
- ndst (2) nie potrafi określić i wykorzystać rozmaitych źródeł informacji dziennikarskich
- dst (3) w stopniu kluczowym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich
- db (4) w stopniu poprawnym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich
- bdb (5) w stopniu precyzyjnym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich
EK 4. Określany jako "potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi".
Na ocenę:
- ndst (2) nie potrafi prawidłowo interpretować przekazów medialnych, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi
- dst (3) w stopniu kluczowym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi
- db (4) w stopniu poprawnym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi
- bdb (5) w stopniu precyzyjnym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi
Kompetencje społeczne:
EK 5. Określany jako "stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej".
Na ocenę:
- ndst (2) nie stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej
- dst (3) w stopniu kluczowym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej
- db (4) w stopniu poprawnym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej
- bdb (5) w stopniu precyzyjnym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej
EK 6. Określany jako "ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym".
Na ocenę:
- ndst (2) nie ma przekonania o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym
- dst (3) w stopniu kluczowym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym
- db (4) w stopniu poprawnym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym
- bdb (5) w stopniu precyzyjnym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym
Metoda weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium końcowe.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia.
O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z:
- kolokwium ustnego: dst – dst plus – 50-60%, db – db plus 60-85%, bdb – 85-100%;
- obecności na zajęciach i zaliczania prac domowych: dst – od 60%; db – 60-95%, bdb – 95-100%.
Literatura
- Boyd Andrew, „Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne”, Kedlington, 2001.
- Gajda Janusz, „Edukacja medialna”, 2006.
- McLeish Robert, „Produkcja radiowa”, 2007.
- Pisarek Walery, „Słownik terminologii medialnej”, Kraków, 2006.
- Stachyra Grażyna, „Gatunki audycji w radiu sformatowanym”, 2008.
- www.podcastingnews.com.
- www.radio.uksw.edu.pl.
W cyklu 2023/24_Z:
- Gajda Janusz, „Edukacja medialna”, 2006. - McLeish Robert, „Produkcja radiowa”, 2007. - Pisarek Walery, „Słownik terminologii medialnej”, Kraków, 2006. - Stachyra Grażyna, „Gatunki audycji w radiu sformatowanym”, 2008. - www.podcastingnews.com. - www.radio.uksw.edu.pl. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: