E-learning i multimedia w kształceniu WT-DKS-P-SPE
Zajęcia te mają dawać studentom kompetencje do przygotowania i przeprowadzenia kursów e-learningowych. Wprowadzają studenta w zagadnienia z dziedziny e-learningu. Przygotowują studenta do tworzenia profesjonalnych materiałów informacyjnych w formie prezentacji multimedialnej. Zapoznają z systemami do zarządzania kursami e-learningowymi. Dostarczają wiedzy o możliwości wykorzystania MS Teams oraz mediów społecznościowych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 70jf3bj
EK nr 1 – Definiuje i przytacza przykłady popularnych kursów e-learningowych:
na ocenę 5 - na ocenę bardzo dobrą student potrafi zdefiniować zagadnienie e-learningu, zna historię rozwoju kształcenia na odległość, zna przynajmniej dwa popularne kursy e-learningowe
na ocenę 4 - w stopniu dobrym przedstawia koncepcje rozwoju e-learningu, zna definicję przytoczoną na zajęciach
na ocenę 3 - zna podstawową definicję e-learningu i potrafi ją omówić
na ocenę 2 - nie jest zdolny do zdefiniowania zagadnienia, omówienia, ani przytoczenia przykładów kursów e-learningowych
EK nr 2 – Wyjaśnia różnice płynące z synchroniczności i asynchroniczności pracy w grupie:
na ocenę 5 - w pełni potrafi zdefiniować oba zjawiska, zna formy ich realizacji
na ocenę 4 - dobrze przytacza różnice między zjawiskami, odpowiednio określa środki realizacji
na ocenę 3 - dostatecznie definiuje i charakteryzuje kursy synchroniczne i asynchroniczne
na ocenę 2 - nie potrafi spełnić w stopniu minimalnym żadnego z podanych wyżej warunków
EK nr 3 – Dobiera odpowiednie narzędzia do tworzonego przez siebie kursu:
na ocenę 5 - uczestnik ćwiczeń ma świadomość funkcji zaprezentowanych na zajęciach narzędzi do tworzenia kursu e-learningowego, posługuje się systemem MS Teams
na ocenę 4 - dobrze posługuje się narzędziami, stworzy podstawowy serwis weryfikacji wiedzy kursantów oraz zbuduje serwis informacyjny o kursie
na ocenę 3 - jest w stanie stworzyć podstawowych portal informacyjny i prowadzić profil na Facebooku i w innych mediach społecznościowych.
na ocenę 2 - nie jest zdolny do wykonania tego efektu kształcenia
EK nr 4 – Student ma świadomość cyklu przygotowawczego w kursach:
na ocenę 5 - w stopniu bardzo dobrym wysuwa poprawne wnioski i przytacza pomysły realizacji kursu
na ocenę 4 - jest w stanie samodzielnie określić cele i założenia projektu
na ocenę 3 - realizuje efekt kształcenia z pomocą osób zorganizowanych w grupie
na ocenę 2 - nie potrafi wysuwać pomysłów realizacji kursu
Nakład pracy studenta:
30 godzin – uczestnictwo w ćwiczeniach
20 godzin – przygotowanie materiałów do projektu kursu e-learningowego
10 godzin – konsultacje dotyczące projektu
Razem: 60 godzin - 2 punkty ECTS
Kryteria oceniania
W realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane metody: wykład informacyjny, ćwiczenia praktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektu. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen wystawionych za kurs przez uczestników oraz wykładowcę.
Literatura
Lenar P., Profesjonalna prezentacja multimedialna, Gliwice 2010
Zieliński Z., E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną?, Gliwice 2012.
Brzózka P., Moodle dla nauczycieli i trenerów, Gliwice 2011.
Susfał M., Moodle. Ćwiczenia praktyczne. Doceń e-learning z platformą Moodle!, Gliwice 2013.
Howil W., Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy, Gliwice 2012.
Hedengren T. D., Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Gliwice 2013.
Wrotek W., Tablice informatyczne. WordPress, Gliwice 2012.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Studenci interesujący się zagadnieniami współczesnych form kształcenia oraz wykorzystania multimediów w procesie tworzenia własnego kursu, znajdą w zajęciach tej specjalizacji, istotne wskazówki jak rozszerzać swoje możliwości w podejmowaniu wyzwań stojących przed nauczycielami. Realizowane będą różne formy kształcenia i wspólnie ze studentami wybierane odpowiednie elementy, aby kursy e-learningowe były nowoczesne i inspirujące. Warunkiem wstępnym jest wybór specjalizacji „edukacja medialna”. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: