Fenomen reklamy religijnej WT-DKS-FRR
Główne zagadnienia:
1. Reklama religijna jako rodzaj komunikacji wizualnej
2. Reklama religijna jako odrębny rodzaj reklamy obok reklamy komercyjnej, społecznej i politycznej
3. Kościół a reklama religijna
4. Definicja, cele i typy reklamy religijnej.
5. Rola i znaczenie sacrum w reklamie religijnej
6. Retoryka reklamy religijnej
7. Poetyka reklamy religijnej
8. Reklama religijna a shockvertising
9. Reklama religijna - słabe o mocne strony
10. Reklama religijna w społeczeństwie konsumpcyjnym- kontekst kultury reklamy
11. Prezentacja reklam przygotowanych przez studentów i ich omówienie
W cyklu 2021/22_L:
Główne zagadnienia |
W cyklu 2022/23_L:
Główne zagadnienia: |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele.
DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej
DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym.
Kryteria oceniania
Na oceną 2: nie posiada znajomości terminologii z zakresu komunikacji reklamowej, nie wie jak Kościół może wykorzystywać reklamę do komunikacji z szeroko rozumianym odbiorcą. Nie zna definicji reklamy religijnej, nie potrafi określić jej celów i wymienić jej typów.
na ocenę 3: posiada w stopniu wystarczającym znajomość terminologii z zakresu komunikacji reklamowej rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy
na ocenę 4: dobrze posługuje się terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy oraz znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą.
na ocenę 5:doskonale rozumie znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą. Posługuje się biegle terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy i zaprezentować własny spot reklamowy lub billboard. Potrafi swobodnie dyskutować na temat reklamy religijnej w kontekście zagadnienia reklamy jako komunikacji wizualnej
Literatura
Literatura podstawowa:
K. Stępniak, Fenomen reklamy religijnej, Warszawa- Pułtusk 2017.
Etyka w reklamie, Watykan 1997
P. H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008
E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca:
W. Griswold, Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie
R. Zimny, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych , Warszawa 2008
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: