Zarządzanie projektami w internecie WT-DKS-DMZPI
- http://vgdmu88 (w cyklu 2021/22_Z)
Ćwiczenia mają na celu zapoznanie studenta z metodyką tworzenia i zarządzania projektami internetowymi. Główne obszary tematyczne to: kreacja projektów, harmonogram prac, fazy projektu, finansowanie i planowanie budżetu, rozwój w otoczeniu nowych mediów i wysokiej konkurencji. Warsztaty - będące integralną częścią zajęć - mają na celu stworzenie podstaw do uruchomienia przez słuchaczy unikalnych projektów internetowych. W ramach ćwiczeń poruszone zostaną również zagadnienia dotyczące różnych metodyk realizowania projektu (tradycyjne i zwinne). Ponadto przeprowadzone zostaną warsztaty dotyczące rozwiązywania problemów komunikacyjnych w zespole oraz radzenia sobie z innymi wyzwaniami. Podczas zajęć studenci zyskają praktyczną wiedzę w zakresie dobrych praktyk wyznaczanych przez przedsiębiorstwa różnych wielkości. Ćwiczenia z zarządzania projektami w internecie przewidują również poszerzenie wiedzy w zakresie kreacji wizerunku marek i osób w sieci, typów reklamy internetowej, platform zarządzania treścią (CMS) oraz bezpłatnych narzędzi dla koordynatorów projektów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Kod dostępu do przedmiotu w TEAMS:
mdkelga
(W)Student dogłębnie zna pojęcia z zakresu zarządzania projektami internetowymi, jak: kreowanie projektów, budżetowanie, fazy prac zespołu projektowego i wprowadzenie produktu końcowego na rynek. Wykazuje się przy tym wiedzą na temat rozwoju Internetu, zmieniających się technologii, form reklamowych, planowania kampanii, a także tworzenia komunikacji marketingowej dla marek, produktów i osób. Absolwent posiada również wiedzę w zakresie systemów zarządzania treścią - CMS i narzędzi projektowych.
(U) Student posiada umiejętności kreacji, tworzenia i zarządzania projektami internetowymi. Potrafi zarządzać zespołem projektowym, określać cele, planować finansowanie i budżet na realizację gotowego produktu w postaci strony www czy aplikacji mobilnej, potrafi wskazać źródła potencjalnych zysków, planować i wyceniać kampanie reklamowe. Do jego umiejętności zaliczyć należy wykorzystanie nowoczesnych technologii do tworzenia i odbioru przekazu medialnego w dobie nowych mediów i mediów społecznościowych. Student za podstawy budowania działań marketingowych w małych i średnich firmach, a także innych instytucjach. Potrafi prowadzić komunikację PR dla ww. instytucji.
(K)
Absolwent wykazuje szerokie kompetencje do stosowania wiedzy z zakresu zarządzania projektami internetowymi. Swoje działania podejmuje w oparciu o prawidłową ocenę zapotrzebowania, konkurencji, kosztów, ryzyka, bilansu ewentualnych zysków i strat, odnajdywania się w aktualnej sytuacji na rynku medialnym i prowadzenia działań z poszanowaniem prawa. Absolwent potrafi czerpać z ogólnodostępnych źródeł informacji, danych, które odpowiadają na pytania rodzące się podczas prowadzenia projektu, określają jego zasadność. Student odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
punkty ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 40
przygotowanie do ćwiczeń: 20
praca własna: 30
suma godzin: 30
Liczba ECTS: 90/30= 3
Kryteria oceniania
Student zna pojęcia związane z metodyką i zarządzaniem projektami internetowymi. Wykazuje się kreatywnością w procesie tworzenia i zarządzania. Potrafi stworzyć harmonogram prac i faz projektu.Jest w stanie przeanalizować sytuację rynkową i wskazać obszary atrakcyjne biznesowo, zdefiniować potrzeby odbiorców (np. aplikacji). Odnajduje nisze w środowisku nowych mediów i social media, a także potrafi wskazać obszary dochodów po uruchomieniu projektu. Rozumie nowe media i ich wzajemne powiązania. Potrafi kreować treści o charakterze promocyjnym. Potrafi kierować kanałami komunikacji w zakresie promocji produktów, marek i osób. Rozróżnia formy reklamowe i umiejętnie przypisuje je do wybranych środków komunikacji przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Zna narzędzie stworzone do zarządzania projektami oraz podstawowe metodyki. Jest w stanie dobrać styl prowadzenia projektu adekwatny do sytuacji. Potrafi wskazać ryzyka związane z projektem oraz aktywnie wyszukuje lub kreuje odpowiedzi na nie. Jest świadomy obowiązków lidera projektu (PMa) oraz pozostałych ról w projektach (np. sponsor).
1) Efekty kształcenia (W)
- na ocenę 2 (ndst): nie umie nazwać i wyjaśnić podstawowych pojęć związanych z zarządzaniem projektami internetowymi,
- na ocenę 3 (dst): poprawnie wskazuje zaledwie kilak pojęć związanych z obszarem zarządzania projektami, Internetem, technologią, formami reklamowymi, pozycjonowaniem i komunikacją,
- na ocenę 4 (db): poprawnie wskazuję pojęcia dotyczące zarządzania projektami w Internecie, potrafi je wyjaśnić, porównać i analizować, posiada wiedzę dotyczącą systemów zarządzania treścią i narzędzi projektowych,
- na ocenę 5 (bdb): potrafi poprawnie wykorzystywać zaproponowane w trakcie zajęć źródła informacji i narzędzia niezbędne w zarządzaniu projektami internetowymi, potrafi porównać efektywność działania różnych form komunikacji, marketingu i PR, umiejętnie buduje komunikację marketingową produktów, marek i osób. Potrafi poprowadzić projekt z uwzględnieniem metodyki zarządzania projektami.
2) Efekty kształcenia (U)
- na ocenę 2 (ndst): student nie wykazuje postawy kreatywnej, nie potrafi określać celu projektu i zaplanować niezbędnych działań.
- na ocenę 3 (dst): student poprawnie wskazuje cele projektu i jego poszczególne fazy,
- na ocenę 4 (db): poprawnie planuje finansowanie i budżet projektu, potrafi wskazać źródła zyskowności projektu, planować i wyceniać kampanie reklamowe, potrafi wykorzystywać technologię do tworzenia i odbioru przekazu medialnego,
- na ocenę 5 (bdb): poprawnie wykorzystuje zaproponowane narzędzia w celu skutecznego prowadzenia projektu, zarządzania zespołem, budowania działań marketingowych w firmach i instytucjach. Słuchacz dokonuje głębokiej analizy źródeł, dokonuje analizy efektywności działań zespołu projektowego lub gotowego produktu, samodzielnie identyfikuje ścieżki rozwoju projektu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
3) Efekty kształcenia (K)
- na ocenę 2 (ndst): absolwent nie posiada podstawowych kompetencji do stosowania wiedzy z zakresu zarządzania projektami internetowymi.
- na ocenę 3 (dst): student wykazuje niewielką wiedzę i kompetencje w obszarze zarządzania projektami internetowymi, częściowo ilustruje ich znaczenie w nowych mediach,
- na ocenę 4 (db): student wykazuje się wiedzą i kompetencjami związanymi z projektowaniem i zarządzaniem, umie zaplanować prace nad stworzeniem stron www, mobilnych i aplikacji. Swoje działania podejmuje w oparciu o prawidłową ocenę zapotrzebowania, konkurencji, kosztów, ryzyka, bilansu,
na ocenę 5 (bdb): potrafi poprawnie wykorzystywać narzędzia, prowadzić działania marketingowe i PR w dobie nowych mediów, z poszanowaniem prawa. Umiejętnie czerpie z ogólnodostępnych źródeł danych, informacji, na tej podstawie kieruje pracami zespołu projektowego. Zdobyta przez studenta wiedza może stać się podstawą do kreowania dalszych działań zawodowych w obszarze kreacji i zarządzania projektami internetowymi.
Na ocenę składają się również obecności. Dopuszcza się możliwość dwóch nieobecności w całym cyklu zajęć Zarządzanie projektami w internecie. Pod uwagę brana jest aktywność na zajęciach prowadzonych w formie ćwiczeń i przygotowanie zleconych materiałów związanych z przedmiotem. Na ocenę końcową składa się zestaw prac przygotowanych przez studentów w grupach projektowych lub indywidualnie.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
• M. Jezierski (red.): Nowe media a media tradycyjne. Prasa, reklama, internet, Wyd. A. Marszałek, Warszawa 2009.
• P. Carpenter: E-brands; kreowanie marki w internecie, WIG Press, Warszawa 2001.
• L. Loveday, S. Niehaus: Projektowanie dochodowych serwisów, Helion, Warszawa 2009.
• Grzywak: Internet w społeczeństwie informacyjnym. Internet w systemach zarządzania, WNT, Warszawa 2004.
• R. Brady, E. Forrest, R. Mizerski: Marketing w internecie, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2002.
• D. Kaznowski: Nowy marketing w internecie, Difin, Warszawa 2007.
• D. Siegel: Futuryzuj swoją formę. Strategia biznesu w dobie e-klienta. IFC Press, Kraków 2001.
• J. Grappone, G. Couzin: Godzina dziennie z seo, Helion, Warszawa 2010.
• Ries, L. Ries: Triumf i klęska dot.comów, 11 niezmiennych praw budowania internetowej marki, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000.
• L. Lessig: Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce, WAiP, Warszawa 2010.
• L. Olszański: Dziennikarstwo internetowe, WAiP, Warszawa 2006.
• B. Jung: Wokół mediów ery Web 2.0, WAiP, Warszawa 2010.
• S. Berkun: Sztuka zarządzania projektami, Onepress, Warszawa 2006.
• M. Pawlak: Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: