Wykład do wyboru z zakresu rzecznictwa prasowego i e-public relations - Media relations w komunikacji firm i instytucji WT-DKS-DMWRP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Biorący udział wykładzie nabywają wiedzy co do zasadniczych pojęć z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, typach i gatunkach wypowiedzi dziennikarskiej, technikach i środkach retorycznych. Poznają specyfikę i różnice między dziennikarstwem prasowym, radiowym, telewizyjnym i internetowym a także formy dziennikarskie charakterystyczne dla tych mediów, zasady konstruowania layoutu prasowego i internetowego, programu radiowego i telewizyjnego.
Studenci nabierają też umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnych i prac pisemnych, potrafią korzystać z narzędzi PR, marketingu politycznego, promocji i reklamy do przekazu medialnego.
Kryteria oceniania
Zajęcia w wymiarze 30 godzin wykładowych. Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu, by przystąpić do egzaminu, jest udział w 80% wykładów oraz regularna praca w grupach i aktywność w czasie wykładów. Zajęcia kończy kolokwium.
Literatura
Hajduk S., Rzecznicy prasowi w działalności media relations, "Rocznik Prasoznawczy" 4 (2012), s. 193-204.
Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010 (części dotyczące media relations).
Wojcik K. , Public relations od A do Z, t. I-II, Warszawa, 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: