Wykład do wyboru z zakresu prakseologii - Strategia i egzekucja komunikacji marketingowej WT-DKS-DMWPR
Podczas wykładu podejmowana będzie tematyka dotycząca projektowania i wdrażania działań o charakterze marketingowym. Poruszone zostaną następujące zagadnienia:
1. Komunikacja marketingowa - ujęcie ewolucyjne
2. Komunikacja marketingowa jako element strategii biznesowej i narzędzie wspierające sprzedaż
3. Przygotowanie do opracowania strategii marketingowej - analiza sytuacji firmy, określanie celów i priorytetów
4. Narzędzia analityczne - różne ujęcia
5. Komunikacja marketingowa w czasie - harmonogram działań
6. Komunikacja marketingowa w mediach - kryteria doboru
7. Dokumenty opisujące strategię
8. Historyczne studia przypadków. w zakresie tzw. "kosztownych błędów"
9. Narzędzia wspierające przełożenie strategii na konkretne komunikaty
10. Czynniki wspierające skuteczność komunikacji marketingowej
11. Analiza egzekucji komunikacji marketingowej wybranych firm
12. Benchmarking i entry tickets dla kategorii
13. Copywriting i creative writing w komunikacji marketingowej
14. Komunikacja marketingowa jako wsparcie osiągania celów marketingowych i biznesowych (czynniki sukcesu, aspekty praktyczne. np. "klikalność")
15. Komunikacja marketingowa przyszłości - AI, nowe media, nawyki odbiorców
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Znajomość standardów komunikacji marketingowej,
Znajomość narzędzi wspierających analizy marketingowe
Umiejętność korzystania z narzędzi wspierających przełożenie założeń strategicznych na konkretne komunikaty
Umiejętność oceny komunikacji marketingowej
Zdolność do analizy odbieranych komunikatów
Kryteria oceniania
Znajomość standardów komunikacji marketingowej
weryfikowany za pomocą jakości odniesienia się do zadanych wytycznych w projekcie końcowym (np. dbałość o wizerunek marki, szacunek do odbiorcy, dopasowanie charakteru zaproponowanego komunikatu do medium)
Znajomość narzędzi wspierających analizy marketingowe
weryfikowany za pomocą zastosowania dostępnych badań zakresowych i analiz własnych np. benchmarking dla zadanej sytuacji w ramach projektu końcowego
Umiejętność korzystania z narzędzi wspierających przełożenie założeń strategicznych na konkretne komunikaty
weryfikowany za pomocą oceny adekwatności zaproponowanych rozwiązań do opracowanych założeń w ramach opracowywanego projektu końcowego
Umiejętność oceny komunikacji marketingowej
Zdolność do analizy odbieranych komunikatów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: