Techniki kreatywne w reklamie WT-DKS-DMT
Każde zajęcia składają się z dwóch części, które nie muszą być wyraźnie rozdzielone, mogą się wzajemnie przeplatać.
Pierwsza, czyli poszukiwanie w reklamach elementów kreatywnych jest realizowana głównie przez studentów, którzy prezentują wyszukane przez siebie formy komunikacji reklamowej, wskazując w nich elementy kreatywne, uzasadniając swój wybór i przedstawiając własne wnioski.
Druga część, czyli pobudzanie kreatywności uczestników odbywa się na podstawie ćwiczeń i prezentacji przygotowanych przez prowadzącego. W ramach tej części będą prezentowane aktualne wiadomości dotyczące źródeł ludzkiej twórczości, a także techniki poszukiwania i pobudzania kreatywności.
E-Learning
W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
kod dostępu do przedmiotu w TEAMS:
juheh5f
Student
- jest w stanie opisać teorie związane z pochodzeniem i trenowaniem kreatywności_W
- świadomie rozwija swoje zdolności kreatywne_U
- poddaje analizie komunikaty reklamowej pod kątem ich aspektów kreatywnych_U
- swobodnie i rzeczowo wypowiada się na temat komunikatów reklamowych_K
Kryteria oceniania
Każdy student będzie oceniany na kilku płaszczyznach:
1) Przygotowanego wystąpienia dotyczącego elementów kreatywnych w komunikacji reklamowej, wraz ze zgłoszeniem z wyprzedzeniem swojego wyboru prowadzącemu (nie zgłoszenie skutkuje nie dopuszczeniem do prezentacji) - 1/3 oceny
2) Pracy indywidualnej i grupowej w ramach ćwiczeń przeprowadzanych na zajęciach - 2/3 oceny (przekazanie prac cząstkowych wskazanych w "zadaniach" na platformie MS TEAMS oraz aktywny udział w drobniejszych ćwiczeniach opracowywanych w grupach w trakcie zajęć)
3) spełnienia kryterium frekwencji, tj. nie przekroczenia limitu nieobecności wynoszącego 3 (3x2h zajęciowe, tzn. 270min)
- jest w stanie opisać teorie związane z pochodzeniem i trenowaniem kreatywności_W
na ocenę:
ndst: nie jest w stanie opisać jakichkolwiek teorii kreatywności
dst: opisuje podstawy teorii kreatywności
db: opisuje teorie kreatywności własnymi słowami i ze zrozumieniem
bdb: opisuje teorie kreatywności dodając własne, ciekawe spostrzeżenia
- świadomie rozwija swoje zdolności kreatywne_U
na ocenę:
ndst: nie pracuje nad swoją kreatywnością
dst: pracuje nad swoją kreatywnością jedynie w zakresie wymaganym w trakcie ćwiczeń
db: pracuje nad swoją kreatywnością z zaangażowaniem
bdb: pracuje nad swoją kreatywnością w sposób aktywny, poszukując samodzielnie ćwiczeń i form sprzyjających rozwojowi
- poddaje analizie komunikaty reklamowej pod kątem ich aspektów kreatywnych_U
na ocenę:
ndst: nie przedstawiał swojej analizy komunikatu reklamowego
dst: przedstawiona analiza została przygotowana bardzo pobieżnie
db: przygotował i przedstawił rzeczową analizę komunikatów reklamowych
bdb: przedstawił rzeczową analizę komunikatów reklamowych, włączając w nie treści oryginalne
- swobodnie i rzeczowo wypowiada się na temat komunikatów reklamowych_K
na ocenę:
ndst: nie potrafi się rzeczowo wypowiedzieć na temat komunikatów reklamowych
dst: swobodnie wypowiada swoje sądy nt. komunikatów reklamowych
db: wypowiada się swobodnie, rzeczowo i czytelnie
bdb: wypowiada się rzeczowo, podejmuje się konstruktywnej krytyki omawianych zagadnień, cechuje się wysoką kulturą wypowiedzi
Literatura
E. de Bono, Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt, 2011
P. Carter, 1000 łamigłówek, zagadek logicznych i testów IQ, 2011
T. Wieke, Kreatywność i Ty. Droga do pomysłowości w pracy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: