Edukacja medialna i profesjonalizacja medialna WT-DKS-DMSE
Seminarium obejmuje współczesne zagadnienia związane z edukacja i profesjonalizacją medialną - wyodrębnianiem się nowych zawodów medialnych. Jego cechą charakterystyczną jest stosowanie metodologii jakościowej w pracach dyplomowych, zwłaszcza techniki indywidualnych wywiadów pogłębionych. Jest zorientowane na badanie grup audytoryjnych i profesjonalnych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK nr 1 - wiedza - ma wiedzę na temat pedagogiki medialnej jako integralnej dyscypliny w systemie nauk o komunikacji społecznej i mediach
EK nr 2 - wiedza - zna procesy edukacyjne związane ze współczesną komunikacją międzynarodową i międzykulturową
EK nr 3 - wiedza - ma wiedzę na temat etyki mediów jako podstawy pedagogiki medialnej
EK nr 4 - umiejętności - potrafi porozumiewać się ze specjalistami z zakresu pedagogiki mediów oraz popularyzować wiedzę w tym obszarze
Nakład pracy studenta/studentki
30 godz. - aktywne uczestnictwo w seminarium
10 godz. - konsultacje z prowadzącym seminarium
10 godz. - bezpośrednie przygotowanie studenta do seminarium
80 godz. – przygotowanie do seminarium, lektury, kwerenda
80 godz. - badania naukowe, pisanie pracy
210 godz. – razem
7 punktów ECTS
Kryteria oceniania
EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodą wykładu problemowego, a weryfikowane uczestnictwem w seminarium i wynikami własnej pracy dyplomowej.
EK nr 1
nie zalicza - nie ma wiedzy z zakresu pedagogiki medialnej i nie rozumie jej miejsca w systemie nauk o komunikacji społecznej i mediach
zalicza - ma wiedzę z zakresu pedagogiki medialnej i nie rozumie jej miejsca w systemie nauk o komunikacji społecznej i mediach
EK nr 2
nie zalicza - nie zna procesów edukacyjnych związanych ze współczesną komunikacją międzynarodową i międzykulturową
zalicza - zna procesy edukacyjne związane ze współczesną komunikacją międzynarodową i międzykulturową
EK nr 3
nie zalicza - nie ma wiedzy o współczesnej etyce mediów jako podstawie pedagogiki medialnej
zalicza - ma wiedzę o współczesnej etyce mediów jako podstawie pedagogiki medialnej
EK nr 4
nie zalicza - nie potrafi porozumiewać się ze specjalistami z zakresu pedagogiki mediów oraz popularyzować wiedzy w tym obszarze
zalicza - potrafi porozumiewać się ze specjalistami z zakresu pedagogiki mediów oraz popularyzować wiedzę w tym obszarze
Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Warunkiem zaliczenia jest również przedstawienie - zgodnie z wewnętrznym harmonogramem seminarium - tematu, fragmentu lub całości pracy dyplomowej z uwzględnieniem metodologii jakościowej.
Literatura
Betlej, A. (2017). Edukacja medialna w społeczeństwie sieci. Edukacja-Technika-Informatyka, 8(4), 309-314.
Galor, A., Jóźwiak, Z., Kujawski, A., & Wiśnicki, B. (2009). Przewodnik pisania pracy dyplomowej. Wydawnictwo Naukowe AM, Szczecin.
Miński, R. (2017). Wywiad pogłębiony jako technika badawcza. Możliwości wykorzystania IDI w badaniach ewaluacyjnych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 13(3), 30-51.
Soczyński, S. (2012). Komunikacyjna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych. Studia Socialia Cracoviensia, 4(2 (7)), 75-90.
Stunża, G. (2014). Edukacja kulturalna i medialna. Nowe trendy i wyzwania. NGOteka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: