Reklama i marketing WT-DKS-DMRM
1. Definicja marketingu, modele marketingu
2. Strategia firmy i strategia marketingowa
3. Analiza otoczenia marketingowego
4. Zrozumienie zachowań klienta, metody badań marketingowych
5. Strategia marketingowa: tworzenie wartości dla klienta
6. Produkty i marki: budowanie wartości dla klienta, opracowywanie nowych produktów i zarządzanie cyklem życia produktu
7. Strategia cenowa, kanały marketingowe, handel detaliczny i hurtowy, sprzedaż osobista i pośrednia
8. Marketing bezpośredni i e-marketing: budowanie relacji z klientem, marketing globalny i marketing zrównoważony
9. Komunikowanie wartości klientowi: reklama i PR
10. Rodzaje reklam i cele reklamy
11. Ekonomia komunikacji reklamowej
12. Bezpośredni i pośredni nadawcy reklamy
13. Planowanie mediów, badania audytoriów mediowych
14. Rodzaje komunikatu reklamowego, personalizacja odbioru reklamy
15. Aspekty prawne i etyczne reklamy
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 10pjsi6
K_W1: posiada wiedzę o historii i modelach marketingu
K_W2: posiada usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą reklamy
K_W3: charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej
K_U1: odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego
K_U2: uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
K_U3: analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej
K_K1: krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych
K_K2: uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich
K_K3: potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym
Nakład pracy studenta
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
5 godz. - konsultacje z prowadzącym zajęcia
25 godz. - samodzielna lektura, przygotowanie do stworzenia pracy
60 godz. - razem
2 - ECTS
Kryteria oceniania
WIEDZA
EK nr 1 - posiada wiedzę o historii i modelach marketingu
EK nr 2 - posiada usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą reklamy
EK nr 3 - charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 4 - odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego
EK nr 5 - uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
EK nr 6 - analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej
KOMPETENCJE
EK nr 7 - krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych
EK nr 8 - uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich
EK nr 9 - potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym
EK nr 1 określony jako "posiada wiedzę o historii i modelach marketingu", realizowany przez wykład konwersatoryjny, weryfikowany przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 2 określony jako "usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą reklamy ", realizowany przez wykład konwersatoryjny, przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 3 określony jako "charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej ", weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 4 określony jako "odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego", weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 5 określony jako "uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy", weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 6 określany jako "analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej", realizowany metodami problemowymi (wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna), weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 7 określany jako "krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych", realizowany metodami problemowymi (wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna), weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 8 określany jako "uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich" weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 9 określany jako "potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym", realizowany metodami problemowymi (dyskusja dydaktyczna) i praktycznymi (ćwiczenia w grupach) weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego.
EK nr 1: posiada wiedzę o historii i modelach marketingu
Na ocenę 2: nie zna historii i modeli marketingu
Na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę o historii i modelach marketingu
Na ocenę 4: posiada ugruntowaną wiedzę o historii i modelach marketingu
Na ocenę 5: posiada podstawową wiedzę o historii i modelach marketingu w kontekście uwarunkowań społecznych, politycznych, technologicznych itp.
EK nr 2: posiada usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę o reklamie
Na ocenę 2: nie zna dyscyplin naukowych zajmujących się reklamą
Na ocenę 3: potrafi wymienić i scharakteryzować nauki zajmujące się reklamą
Na ocenę 4: posiada systematyczną wiedzę o różnych dyscyplinach naukowych nt. komunikacji reklamowej
Na ocenę 5: posiada usystematyzowaną wiedzę pochodzącą z różnych dyscyplin nt. reklamy
EK nr 3: charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej
Na ocenę 2: nie zna etapów i zasad tworzenia kampanii reklamowej
Na ocenę 3: wymienia etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej
Na ocenę 4: charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej
Na ocenę 5: posiada pogłębioną teoretyczną i praktyczna wiedzę o tworzeniu kampanii reklamowej
EK nr 4: odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego
Na ocenę 2: nie widzi różnic pomiędzy komunikacją reklamową a innymi formami komunikacji społecznej
Na ocenę 3: charakteryzuje cechy komunikacji reklamowej w systemie komunikowania społecznego
Na ocenę 4: krytycznie rozpoznaje intencje przekazu reklamowego
Na ocenę 5: charakteryzuje pozytywne i negatywne wpływy komunikacji reklamowej w systemie komunikowania społecznego
EK nr 5: uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
Na ocenę 2: nie dostrzega ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
Na ocenę 3: dostrzega w ogólnych zarysach ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
Na ocenę 4: potrafi analitycznie zaprezentować i ocenię ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
Na ocenę 5: krytycznie i wnikliwie ocenia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy
EK nr 6: analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej
Na ocenę 2: nie zna i nie odróżnia prawnych i etycznych aspektów komunikacji reklamowej
Na ocenę 3: wymienia niektóre normy prawne i etyczne dotyczące reklamy
Na ocenę 4: analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej
Na ocenę 5: analizuje i uzasadnia prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej
EK nr 7: krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych
Na ocenę 2: nie umie ocenić społecznej roli reklamy
Na ocenę 3: dostrzega wpływ i zależność reklamy od innych podsystemów społecznych
Na ocenę 4: krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych
Na ocenę 5: umie dostrzec pozytywne i negatywny wpływy reklamy w różnych podsystemach społecznych
EK nr 8: uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich
Na ocenę 2: nie uświadamia siebie roli reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich
Na ocenę 3: powierzchownie i jednostronnie uświadamia siebie roli reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich
Na ocenę 4: uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich
Na ocenę 5: dostrzega mechanizmy oddziaływania reklamy na siebie i innych
EK nr 9: potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym
Na ocenę 2: nie potrafi zastosować zasad tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym
Na ocenę 3: umie stworzyć proste komunikaty reklamowe w codziennym życiu
Na ocenę 4: potrafi przygotować przekaz reklamowy dostosowany do grupy docelowej
Na ocenę 5: w kompetentny sposób potrafi stworzyć przekaz reklamowy w określonej sytuacji komunikacyjnej
Obecność studentów obowiązkowa (student może mieć dwie nieobecności nieusprawiedliwione w zajęciach w jednym semestrze).
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2004
2. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa-Wrocław 2002
3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004
4. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003
Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001
5. Kall J., Reklama, Warszawa 1999
6. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003
7. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, Warszawa 2010
8. Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Warszawa 2007
Literatura uzupełniająca:
1. Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003
2. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa 2012
3. Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Kraków 2006
4. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa 1996
5. de Chernatony J., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003
6. Jones J. P., Jak działa reklama? Gdańsk 2004
7. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006
8. Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Warszawa 2004
9. Smid W., Zarządzanie reklamą, CeDeWu, Warszawa 2016
10. Smid W., Język reklamy, CeDeWu, Warszawa 2016
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: