Prakseologia mediów WT-DKS-DMPRA
Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DK2_W15 - student przyswaja wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji medialnych oraz zarządzania nimi.
DK2_W16 - student przyswaja pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z
komunikacją, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.
DK2_U10 - student diagnozuje, analizuje kondycję warsztatu mediów audiowizualnych, nowych mediów i mediów społecznościowych oraz
tworzenia i odbioru przekazu medialnego.
DK2_U14 - student komunikuje kompetentnie w grupach oraz małych i średnich instytucjach medialnych, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji.
DK2_U15 - student komunikuje skutecznie, stosownie, kompetentnie w komunikacji w obszarze marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.
DK2_U16 - student biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych.
DK2_K04 - student ma głębokie przekonanie o sensie, wartości i potrzebie
podejmowania działań komunikacyjnych w środowisku społecznym;
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje
aktywność, podejmuje trud i odznacza się daleko posuniętą
wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań
profesjonalnych w zakresie komunikacji społecznej.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się:
- ocena z projektu końcowego - 50%
- ocena z pisemnej wersji projektu końcowego: 30%
- aktywny udział w przygotowaniu do zajęć - 20%
Literatura
Literatura podstawowa:
Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.
Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.
Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000.
Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers.
Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS.
Literatura uzupełniająca:
Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne).
Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007.
Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999.
Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: