Kreowanie marki WT-DKS-DMKM
1. Marka: istota, definicja, obszary i funkcje
2. Siła marki: wyznaczniki i zależności
3. Konsumenci: znaczenie marki w trakcie zakupów, inne bodźce wpływające na decyzje
4. Potrzeby konsumentów, wgląd konsumencki, prowadzenie obserwacji zachowań w różnych sytuacjach komunikacyjnych
5. Satysfakcja i lojalność konsumentów
6. Nowa marka: odróżnienie się od konkurencyjnych firm, warsztaty
7. Zdobywanie przewagi konkurencyjnej: techniki
8. Komunikacja wizualna marki (nazwa, logo, opakowania itp,)
9. Marki globalne i lokalne
10. Marka indywidualna
11. Marki wielu produktów
12. Komunikowanie korzyści
13. Analiza pozycji rynkowej marki
14. Decyzje dotyczące przyszłości marki
15. Kolokwium końcowe- zadaniowe
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Kod przedmiotu w TEAMS: zyvh2a3
WIEDZA
EK nr 1 - posiada pogłębioną wiedzę na temat marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z konsumentem.
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 2 - rozumie wpływ komunikacji marki na decyzje konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty.
EK nr 3 - posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami.
EK nr 4 - potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania.
EK nr 5 - biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)
KOMPETENCJE
EK nr 6 - jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe
EK nr 7 - jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, prezentuje je w trakcie pracy w grupie.
Nakład pracy studenta:
30 godzin: aktywne uczestnictwo w zajęciach
20 godzin: praca w grupach, przygotowanie projektu
10 godzin: praca własna studenta, research, analizy
Razem: 60 godzin
2 ECTS
Kryteria oceniania
Student jest zobowiązany do aktywnego udziału w ćwiczeniach,
dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach wynosi 3. Przy ocenie końcowej brana będzie również aktywność w trakcie zadań wykonywanych na zajęciach, zabieranie głosu w dyskusji, poziom merytoryczny wypowiedzi.
Kolokwium końcowe przybierze formę zadania praktycznego, a przy jego ocenie będzie brana pod uwagę adekwatność zastosowanych rozwiązań do zadanego problemu, a także pomysłowość, oryginalność i poziom merytoryczny odpowiedzi.
EK nr 1 określony jako „posiada pogłębioną wiedzę na temat marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z konsumentem”.
Osiągany dzięki prowadzeniu analiz w oparciu o studium przypadku, metodom warsztatowym, pracy w grupach oraz indywidualnej pracy studentów.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego przez studentów w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 2 określony jako „rozumie wpływ komunikacji marki na decyzje konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty”.
Osiągany poprzez metody problemowe i pracę w grupach
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 3 określony jako „posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami”.
Osiągany metodami warsztatowymi, pracą samodzielną studenta oraz pracą w grupie.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego..
EK nr 4 określony jako „potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania”.
Osiągany metodami problemowymi, analizą danych statystycznych, moderowaną dyskusją.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 5 określony jako „ biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)”
Osiągany przy pomocy metod warsztatowych, wprawek pisarskich, metod problemowych.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 6 określony jako „jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe”
Osiągany przy pomocy dyskusji moderowanych i metod problemowych.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 7 określony jako „jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, które prezentuje w trakcie prac w grupie”
Osiągany przez pracę w grupie oraz pracę samodzielną studenta. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kall J., Silna marka, istota i kreowanie, Warszawa 2001
2. Pradeep A.K., Mózg na zakupach, Neuromarketing w sprzedaży, Gliwice 2011, s. 27-40, 121-140
3.. Nowe trendy w reklamie, M. Wierzchoń, J. Orzechowski (red.),Warszawa 2010
Literatura pomocnicza:
1. Dębski M., Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009,
2. Trout J., Wielkie marki, wielki kłopot, Kraków 2002,
3. Tasner M., Blitzmarketing, Warszawa 2011.
Badania PTBRiO, Trendwatching i inne
Portale branżowe
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: