Badania medioznawcze - ćwiczenia do wykładu WT-DKS-DMBMEC
- http://ofppz6v (w cyklu 2021/22_Z)
- http://f3lus60 (w cyklu 2022/23_L)
- http://f3lus60 (w cyklu 2023/24_Z)
Studenci, na podbudowie wykładu, w trakcie którego zapoznają się z teorią dotyczącą badań medioznawczych, poznają prowadzenie badań od strony praktycznej.
Ćwiczenia przybliżają najważniejsze narzędzia i techniki badawcze stosowane przy badaniu mediów. Pokazują również specyficzne metody stosowane w badaniu prasy, radia, telewizji i internetu.
Przedstawione będą też zasady doboru prób badawczych i ich rodzaje. Przedmiotem zainteresowania będą też typowe
badania reklamy i public relations oraz etyka badawcza.
W podziale na etapy, studenci, połączeni w kilkuosobowe grupy zadaniowe, prowadzą badanie na wybranym zagadnieniu, przedstawianym w mediach. W efekcie, łącząc badanie z posiadaną wiedzą teoretyczną, na koniec semestru powinni przedstawić wyniki swojego badania.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu badań medioznawych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
EK nr 2: zna narzędzia badania mediów oraz warunków, w których można je stosować
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić jakość źródeł informacji oraz posługiwać się nimi w pracy badawczej, pracy we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej
KOMPETENCJE
EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje mediów i interpretować wyniki tych badań, dokonywać monitoringu mediów, rozpoznawać próby manipulacji wynikami badań
EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych
30 godz. – udział w ćwiczeniach
10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego
20 godz. – przygotowanie końcowego raportu badawczego
ECTS: 2
Kryteria oceniania
Ewaluacja będzie prowadzona w trybie ciągłym.
Do uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu konieczne jest rozliczenie się ze wszystkich prac wykonywanych w trakcie zajęć lub jako prace domowe oraz nie przekroczenie limitu nieobecności, wynoszącego 2.
Na ocenę końcową składa się:
1/2 - aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach
1/2 - zespołowa prezentacja projektu na zajęciach w wyznaczonym terminie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: