Zarządzanie kryzysowe WT-DCM-ZKR
Celem zajęć jest:
- nabycie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego (crisis management)
- umiejętność stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji, sytuowania działań PR w obszarze kultury medialnej, umiejętność tworzenia tekstów i komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym
- pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia strategii komunikacyjnych kryzysowych, zasad tworzenia dobrego wizerunku organizacji, współczesnych reguł i trendów w PR
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2021/22: 3009ikk
EK nr 1: student potrafi przedstawić prawidłowości działania w obszarach związanych z zarządzaniem kryzysowym
EK nr 2: student potrafi zaangażować i współdziałać z odpowiednimi służbami, instytucjami, organizacjami, grupami otoczenia i opinią publiczną w sytuacjach kryzysowych
EK nr 3: student potrafi stworzyć zespołowo strategię komunikacji kryzysowej uwzględniając wszystkie jej elementy, potrafi podjąć pracę w sztabie kryzysowym i zarządzać informacją kryzysową w różnych kanałach komunikacyjnych
EK nr 4: student dobiera prawidłowo narzędzia i kanały komunikacji w zależności od rodzaju kryzysu
EK nr 5: student samodzielnie dobiera odpowiednie formy postępowania wobec sytuacji kryzysowych, korzystając z wiedzy nt. prawidłowości działania w obszarach związanych z zarządzaniem kryzysowym
EK nr 6: student, w oparciu o zdobytą wiedzę, potrafi wskazać możliwe skutki określonego postępowania w sytuacjach kryzysowych
Osiągnięte przez:
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja panelowa
Giełda pomysłów (burza mózgów)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Studium przypadku
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30
przygotowanie do ćwiczeń: 10
praca własna, warsztatowa: 20
suma godzin: 60
ECTS: 3
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się:
1/2 - aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach
1/2 - zespołowa prezentacja projektu na zajęciach w wyznaczonym terminie
Literatura
Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2013.
Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015.
Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013
Łaszyn A., Media i ty, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami, Warszawa 2015.
Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice 2012
Mitroff I.I., Pearson Ch.M., Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Podręcznik usprawniający zdolność do reagowania w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 1998.
Mittelstaedt R.E., Jak uniknąć pomyłek, które mogą zniszczyć Twoją organizację. Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych – drobne błędy, które przeoczono..., Gliwice 2006.
Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003.
Nogalski B., Marcinkiewicz H., Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Warszawa 2004.
Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.
Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, Warszawa 2005.
Rydzak W., Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006, s. 276-293.
Rydzak W., Zarządzanie kryzysami, Poznań 1999.
Smektała T.; Public Relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: