Topografia Aten, Efezu i Koryntu WT-CTR-TA
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z topografią Aten, Efezu i Koryntu, szczególnie z miejscami istotnymi z punktu widzenia chrześcijańskiej turystyki religijnej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student omawia zagadnienia z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu
W2 - student opisuje przydatność przestrzeni kulturowej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej
W3 - student opisuje przydatność przestrzeni geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej
U1 - student planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu
U2 - student planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu historii i kultury w organizacji ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu
U3 - student projektuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu
K1 - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym
Kryteria oceniania
Efekt W1
Na ocenę bardzo dobrą - student omawia wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu
Na ocenę bardzo dobrą - student omawia prawie wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu
Na ocenę dostateczną - student omawia większość analizowanych na zajęciach zagadnień z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu
Efekty W2 i W3
Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo opisuje przydatność przestrzeni kulturowej i geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej
Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo opisuje przydatność przestrzeni kulturowej i geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej
Na ocenę dostateczną - student ogólnie opisuje przydatność przestrzeni kulturowej i geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej
Efekty U1 i U2
Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych oraz historii i kultury w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu
Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych oraz historii i kultury w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu
Na ocenę dostateczną - student ogólnie planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych oraz historii i kultury w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu
Efekt U3
Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo prezentuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu
Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo prezentuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu
Na ocenę dostateczną - student ogólnie prezentuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu
Efekt K1
Na ocenę bardzo dobrą - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym w sposób adekwatny do treści i interesujący
Na ocenę dobrą - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym w sposób adekwatny do treści i dość interesujący
Na ocenę dostateczną - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym w sposób adekwatny do treści
Literatura
1. Wiesława Rusin: Grecja, Pascal: Bielsko Biała 2007, 2014 i nowsze.
2. Jan Gać, Kulturowy przewodnik po Grecji bizantyńskiej, WAM: Kraków 2007.
3. Furio Durando, Grecja: przewodnik po zabytkach starożytności, Arkady: Warszawa 2006.
4. Frauke Burian, Ateny: przewodnik turystyczny, Zakład Naukowy im. Ossolińskich: Wrocław 1992.
5. Marcel Pierart, Kulty religijne a hellenizacja rzymskiego Koryntu, Vis: Poznań 1999.
6. Maria Ludwika Bernhard, Korynt i Argolida, Arkady: Warszawa 1987.
7. Melissa Shales, Turcja: przewodnik ilustrowany, Apa: London 2014.
8. Witold Korsak, Turcja, Pascal: bielsko-Biała 2008, 2012 i nowsze.
9. Witold Korsak: Turcja: kraj czterech mórz: przewodnik, Helion: Gliwice 2012 i nowsze.
10. Donald Carroll, Dom Maryi, WAM: Kraków 2009.
11. Jerzy Sima, Nasza Pani efeska i Jej dom w Meryem Ana, Wyd. OO. Franciszkanów: Niepokalanów 1997.
12. Marta Szafrańska-Brandt, Dom Matki Bożej w Efezie, PAX: Warszawa 1994.
13. Inne przewodniki turystyczne i mapy Grecji i Turcji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: