Ogólne zagadnienia dotyczące turystyki w Polsce i na świecie WT-CTR-OZ
Zakres tematów:
Pilot a grupa
Turystyka jako sektor światowej gospodarki
Organy międzynarodowe działające na rzecz turystyki
Turystyka w dobie pandemii i w czasie post-pandemicznym
Jednostki rządowe i samorządowe działające w turystyce
Kształtowanie pozytywnego wizerunku kraju i biura podróży
Promocja, marketing w turystyce
Procesy grupowe i techniki negocjacyjne
Elementy savoir – vivre i protokołu dyplomatycznego w biznesie
Rodzaje i specyfika transportu turystycznego (lądowy, drogowy, powietrzny, morski)
Transport lotniczy (organizacje międzynarodowe, procedury)
Krajowe podmioty i ich kompetencje w działalności turystycznej
Organy właściwe w sprawach ochrony praw konkurencji i konsumentów
Usługi hotelarskie w kraju i na świecie
Autoprezentacja
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się obejmują następujące zagadnienia:
- pojęcia z zakresu organizacji i obsługi ruchu turystycznego i pielgrzymkowego
- prawne, organizacyjne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania podmiotów turystycznych i pielgrzymkowych
Student zdobędzie następujące umiejętności i będzie zdolny:
- rozpoznawać współczesne kierunki i problemy w turystyce religijnej w Polsce i na świecie oraz reagować na nie
- prowadzić dokumentację dotyczącą funkcjonowania jednostek i instytucji turystycznych i pielgrzymkowych
Efekty uczenia się to także następujące zagadnienia:
• znajomość aparatu pojęciowego w zakresie turystyki
• wiedza dotycząca funkcjonowania organów międzynarodowych oraz jednostek samorządowych w turystyce
• znajomość podziału transportu turystycznego
• uzyskanie wiedzy w zakresie technik negocjacyjnych
• wiedza o metodach promocji produktu turystycznego
• turystyka jako ważna dziedzina rozwoju gospodarki
umiejętności:
• umiejętność pracy w grupie
• świadomość zachodzących w grupie procesów
• umiejętność skutecznej autoprezentacji
• znajomość protokołu dyplomatycznego
• znajomość zasad savoir – vivre
kreatywność w zakresie współpracy z klientem
• rozumie obowiązujące w świecie turystyki zasady
• umiejętność wyszukania właściwych organów międzynarodowych niezbędnych do realizacji celu
• rozumie potrzebę promocji swoich działań jako organizator, przewodnik, pracownik biura turystycznego
Kryteria oceniania
•Opis składowych pracy w semestrze i oceny końcowej:
- przygotowanie autoprezentacji
- obecność na zajęciach
- aktywność indywidualna na zajęciach (prasówka)
- praca w grupach
- ocena z testu końcowego
- ocena zaangażowania na zajęciach
Skala ocen:
Bardzo dobry – obecność i aktywność na zajęciach, znajomość lektury przedmiotu, przygotowanie autoprezentacji, prasówka, wynik z testu końcowego
Dobry – obecność i aktywność na zajęciach, znajomość lektury przedmiotu, przygotowanie autoprezentacji, prasówka, wynik testu końcowego
Dostateczny - obecność na zajęciach, znajomość lektury przedmiotu, przygotowanie autoprezentacji, wynik testu końcowego
Niedostateczny – obecność na zajęciach poniżej 60%, brak znajomości lektury przedmiotu, brak autoprezentacji, wynik testu końcowego niedostateczny lub nieobecność na zaliczeniu przedmiotu
Literatura
• Prawo turystyki - Praca zbiorowa pod redakcją naukową dr. Dominika Borka i dr hab.Hanny Zawistowskiej wyd.ODDK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa Gdańsk 2021
• Obsługa ruchu turystycznego – Zygmunt Kruczek wyd.Proksenia
• Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. poz. 2361).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: