Psychologia miłości WSR-NRN-2-PM
Zajęcia obejmują następujące treści merytoryczne:
1. Ewolucyjna teoria miłości
2. Trójczynnikowa teoria miłości Sternberga
3. Style miłości wg Lee
4. Atrakcyjność wzajemna z perspektywy psychologii społecznej
5. Dynamika związku - kryzysy i zdrada
6. Miłość z perspektywy teorii przywiązania
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
WIEDZA: student powinien nabyć wiedzę o podstawowych teoriach psychologii miłości, badaniach empirycznych z nimi powiązanych, znać podstawowe zasady i dynamikę funkcjonowania par, a także zdobyć wiedzę o funkcjonowaniu par oraz zagrożeniach dla trwałości związku
UMIEJĘTNOŚCI: student powinien zdobyć umiejętności korzystania z nabytej wiedzy, potrzebnej do identyfikacji różnego rodzaju problemów miłosnych oraz sposobów zapobiegania im
KOMPETENCJE/POSTAWY: student powinien mieć świadomość konieczności stałego uzupełniania wiedzy. Powinien się cechować postawą otwartości na różnego rodzaju problemy i uzyskać kompetencje wstępnego ich diagnozowania oraz zapobiegania kryzysom
ECTS:
udział w wykładzie - 18
przygotowanie do wykładu i lektura tekstów - 60
konsultacje - 5
przygotowanie do egzaminu - 15
SUMA GODZIN 98
LICZBA ECTS - 3
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Efekty wiedzy
metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, problemowy, indywidualna lektura literatury przedmiotu
weryfikacja: Kolokwium pisemne, aktywne uczestnictwo w zajęciach
Efekty umiejętności
metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja
weryfikacja - Kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów
Efekty kompetencji społecznych:
metody dydaktyczne – dyskusja
weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna
Na ocenę końcową składają się:
1. ocena z artykułu, prezentacji przygotowanej przez studenta
2. ocena z egzaminu końcowego (egzamin pisemny testowy)
Literatura
Aronson, Wilson, Akert (red.). "Psychologia społeczna. Serce i umysł." Rozdz. 10 "Atrakcyjność interpersonalna." (s. 402-452) Wyd. Zysk i S-ka. 1997.
Buss, D. "Ewolucja pożądania. Jak ludzie dobierają się w pary." GWP. 2014.
Czyżkowska, A. "Krótka książka o miłości." Wyd. Liberi Libri. 2018.
Sternberg, R.J., Weis, K. "Nowa psychologia miłości". Biblioteka Moderatora. 2007.
Wojciszke, B. "Psychologia miłości." GWP. 2019.
W cyklu 2021/22_L:
Aronson, Wilson, Akert (red.). "Psychologia społeczna. Serce i umysł." Rozdz. 10 "Atrakcyjność interpersonalna." (s. 402-452) Wyd. Zysk i S-ka. 1997. |
W cyklu 2023/24_L:
Aronson, Wilson, Akert (red.). "Psychologia społeczna. Serce i umysł." Rozdz. 10 "Atrakcyjność interpersonalna." (s. 402-452) Wyd. Zysk i S-ka. 1997. |
Uwagi
W cyklu 2023/24_L:
Konieczna obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: