Psychologia ogólna WSR-NRN-1-POx
Tematy szczegółowe:
1. Wstęp do psychologii
2. Prowadzenie badań
3. Biopsychologia
4. Stany świadomości
5. Wrażenia zmysłowe i percepcja
6. Uczenie się
7. Myślenie i inteligencja
8. Pamięć
9. Psychologia rozwojowa
10. Emocje i motywacje
11. Osobowość
12. Psychologia społeczna
13. Stres
14. Zaburzenia psychiczne
15. Terapia i leczenie
W cyklu 2023/24_Z:
Tematy szczegółowe: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Wiedza - student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym historię psychologii jako dyscypliny naukowej, jej interdyscyplinarną i praktyczną specyfikę, subdyscypliny i kluczowe paradygmaty oraz powiązania jej z innymi dyscyplinami i dziedzinami nauk. Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym znaczenie pojęć z zakresu nauk o rodzinie oraz dyscyplin pokrewnych z zakresie małżeństwa i życia rodzinnego,
szczególnie rodzicielstwa i wychowania oraz form wsparcia rodziny.
Umiejętności - potrafi w stopniu zaawansowanym konceptualizować stan oraz problemy życia rodzinnego wykorzystując właściwą terminologię oraz poznane teorie z zakresu nauk o rodzinie i psychologii ogólnej
Kryteria oceniania
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących psychologii ogólnej, potrafi przeanalizować prawidłowości psychologii człowieka dorosłego, potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące psychologii ogólnej
- na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących psychologii ogólnej, potrafi wskazać prawidłowości psychologii człowieka dorosłego, potrafi krytycznie omówić podejścia naukowe dotyczące psychologii ogólnej
- na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe prawidłowości znane z psychologii ogólnej, potrafi omówić podejścia naukowe w psychologii ogólnej
- na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi przeanalizować problematyki psychologii ogólnej, nie potrafi wskazać prawidłowości psychologii człowieka dorosłego
Oceną końcową jest ocena z egzaminu pisemnego.
Literatura
Literatura podstawowa
Spielman, R.M., Jenkins W.J., Lovett, M.D., Czarnota-Bojarska, J. (2020), Psychologia. Warszawa: Opentax Poland.
Strelau, J. (red.) (2000), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1 Podstawy Psychologii. Gdańsk: GPW.
Zimabrdo, P./ Gerrig, R. (2012), Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rozdziały: 4, 5, 8-14, 16
Literatura uzupełniająca
Aronson, E. (2012), Człowiek istota społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Brzeziński, J. (1997), Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Cialdini, R. (2010), Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GPW.
Kozielecki, J. (1998), Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Mietzel G. (2003), Wprowadzenie do psychologii. Zagadnienia podstawowe. Gdańsk: GPW.
Shaughnessy, J. J/ Zachmeister E. B./ Zachmeister, J. S. (2002), Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GPW.
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: