Seminarium magisterskie 1 - dyplomowe z pedagogiki i teologii pastoralnej WSR-NR-D-SEM1
Przypomnienie zasad poprawnego pisania pracy magisterskiej.
Analiza: wstępu pracy magisterskiej, jej struktury i zakończenia.
Konwencje dotyczące przepisów.
Układ bibliografi.
Dyskusja dotycząca tematów prac magisterskich.
Indywidualna pomoc w pisaniu pracy.
Kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK_1 - wymienia formalne i merytoryczne wymogi do pisania pracy magisterskiej.
EK_2 - określa wybrany typ pracy i ogólne wymagania do jej struktury.
EK_3 - wymienia zasady cytowania i parafrazowania literatury naukowej.
Umiejętności:
EK_4 - umie sprecyzować tytuł pracy magisterskiej; napisać wstęp, sformułować jej cel, aktualność.
EK_5 - umie ukształtować metodologiczną koncepcje badań własnych.
EK_6 - umie dobrać, zreferować i przeanalizować podstawową literaturę przedmiotu, dotyczącą określonej problematyki i metodologii i prawidłowo zastosować zasady cytowania źródeł naukowych.
Kompetencje:
EK_7 - jest zorientowany na systematyczną, sumienną i twórczą pracę.
EK_8 - jest zdolny zarówno do samodzielnych poszukiwań naukowych, jak i do ścisłej współpracy z promotorem.
EK_9 - est świadom odpowiedzialności dotyczącej korzystania ze źródeł, stanowiących intelektualną własność innych autorów.
ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30
prezentacja własnych badań: 45
LICZBA ECTS - 4
Kryteria oceniania
Metodą dydaktyczną jest: wykład konwersatoryjny, ale przede wszystkim dialog ze studentem na bazie postępów (etapów) w pisaniu przez niego pracy dyplomowej. Stawiane jest przed studentem zadanie (tj. projekt), który on sam, a następnie z pomocą wykładowcy i innnych studentów - realizuje.
Weryfikacja efektów kształcenia dokunuje się natomiast na bazie oceny ciągłej, wykładowca spotykając na seminarium studenta (przy pomocy metod dydaktycznych) ma pełną świadomość tego, co zostało przez niego dokonane.
Literatura
Ks. Mieczysław Ozorowski Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 1997.
J.E. Bielecki Metodologia Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: