Troska o człowieka w rodzinie, Kościele i szkole WSR-NR-2-ToR
1. Prawo i obowiązek wychowania
2. Troska o człowieka w rodzinie
3. Troska o człowieka w szkole
4. Troska o człowieka w Kościele
5. Dialog wychowawczy rodziny, parafii i szkoły
6. Korelacja wychowania w rodzinie, parafii, szkole
7. Ograniczenia i możliwości wzajemnej współpracy
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Uczestnictwo w zajęciach
2 nieobecności nieusprawiedliwione obniżają ocenę końcową
Uczestnictwo aktywne w dyskusji wpływa także na ocenę końcową
2. Opracowanie 3 stronicowego tekstu na obrany temat. Liczy sie dobrze dobrana literatura (5 pozycji, a w tym 3 naukowe, 2 popularnonaukowe np, artykuł w gazecie). Opracowania na nośniku lub wydrukowane będą archiwizowane.
3. Przedstawienie krótkie zagadnienia na zajęciach. Liczy się umiejętność syntezy, atrakcyjna forma przedstawienia (może być prezentacja), postawienie pytania problemowego, przeprowadzenie krótkiej dyskusji i podsumowanie.
4. Kowersatoryjna forma sprawdzenia zadanych na zajęcia treści
Literatura
Literatura:
Dziekoński S., Korelacja wychowania w rodzinie, parafii, szkole – potrzeba i możliwości, w: Tomasik P. (red.), Rodzina – szkoła – Kościół. Korelacja i dialog. Warszawa 2003 s. 27-46
Kulpaczyński S. (red.), Miejsca katechezy: rodzina, parafia, szkoła, Lublin 2005.
Regulska A. Najda A. (red.), Wsparcie rodziny – założenia i praktykawujęciu interdyscyplinarnym, Warszawa 2016.
Regulska A., Nowe formy pracy z rodziną i dzieckiem we współczesnym systemie wspierania rodziny,„ Studia nad Rodziną” 2015, nr 36, s. 65-76.
Rzepa W., Wychowanie chrześcijańskie w rodzinie . W: Rodzina jako Kościół domowy . Red. A. Tomkiewicz, W. Wieczorek. Lublin 2010 s. 381-393.
Skreczko A., Kościelna pomoc rodzicom w wychowaniu ich dzieci w wierze, w: W. Przygoda, K. Święs (red.), Duszpasterstwo wobec kryzysu wiary, Lublin 2013, s. 265-288.
Skreczko A., Kreatywna współpraca katechetów z rodzicami, „Studia nad Rodziną” 30-31(2012), s. 185-196.
Skreczko A., Parafia jako środowisko wychowawczego wsparcia rodziny, „Studia nad Rodziną” 17(2013), 2(33), s. 277-290.
Skreczko A., Szkoła obok rodziny – wspomaganie w realizacji funkcji wychowawczej, w: J. Stala (red.), Wychowanie młodzieży na poziomie szkół ponadgimnazjalnych, cz. 2, Tarnów 2007 [druk 2008], s. 297-309.
Skreczko A., Współpraca rodziny i szkoły, w: J. Stala (red.), Wychowanie dzieci w młodszym wieku szkolnym, Tarnów 2006, cz. II, s. 309-331.
Skreczko A., Współpraca środowisk wychowawczych, w: E. Osewska, J. Stala (red.), Wychowanie dzieci w wieku przedszkolnym, Tarnów 2005, s. 401-410.
Tomasik P. , Wzajemny dialog rodziny, szkoły i Kościoła, w: Rodzina — szkoła — Ko‐ ściół. Korelacja i dialog, red. P. Tomasik, Warszawa 2003, s. 47 – 57.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: