Seminarium magisterskie WSR-NR-2-SMI
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=29540 (w cyklu 2021/22_L)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=29540 (w cyklu 2022/23_Z)
1. Podstawy prawne pracy naukowej.
2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.
3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych.
4. Praca magisterska.
5. Badania naukowe.
6. Sformułowania tez, założeń, tematów.
7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym.
8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej.
9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.
10. Wprowadzenie
11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.
12. Przypisy.
13. Bibliografia.
14. Zalecenia edytorskie.
15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Stosowane metody dydaktyczne:
Wiedza: wykład informacyjny, praca z tekstem.
Umiejętności: analiza tekstów źródłowych, analiza fragmentów pisanych przez studentów prac magisterskich.
Kompetencje społeczne: dyskusja, praca w grupach, studium przypadku.
Cele seminarium magisterskiego:
- Wspieranie wszechstronnego rozwoju intelektualnego w dziedzinie etyki.
- Kształcenie umiejętności w zakresie wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i użytkowania informacji dotyczących wybranej problematyki, związanej zarówno z tematyką seminarium, jak i wybranym przez studenta tematem pracy magisterskiej.
- Kształcenie umiejętności w zakresie analizy i interpretacji różnego rodzaju tekstów naukowych, związanych z zarówno z tematyką seminarium, jak i wybranym przez studenta tematem pracy magisterskiej.
- Przekazanie wiedzy i kształcenie umiejętności niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej, zwłaszcza w zakresie problematyki etycznej.
- Przygotowanie do egzaminu magisterskiego.
Efekty uczenia się:
WIEDZA
NRL_W02 student posiada pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych
powiązaniach w szczególności z pedagogiką;
NRL_W14 student ma usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów
badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
UMIEJĘTNOŚCI
NRL_U04 student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: potrafi opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu nauk o rodzinie.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
NRL_K03 student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny.
Kryteria oceniania
Zajęcia odbywają się regularnie stacjonarnie. Studenci otrzymali ponadto link do zespołu w aplikacji MS Teams, gdzie następuje wymiana materiałów i innych pomocy naukowych.
PUNKTY ECTS (6 pkt):
seminarium – 1 pkt
przygotowanie do zajęć – 1 pkt
gromadzenie materiałów – 2 pkt
pisanie pracy – 2 pkt
Sposób weryfikacji efektów kształcenia:
1. Ocenianie bieżące postępów studentów.
2. Przygotowanie pracy magisterskiej według przedstawionych studentowi wymagań.
Kryteria oceniania:
Warunki zaliczenia:
a) I semestr (ustalenie tematu pracy, zgromadzenie bibliografii, przedstawienie planu pracy);
b) II semestr (przedstawienie przynajmniej jednego rozdziału pracy);
c) III semestr (przedstawienie roboczej wersji pracy).
WIEDZA
Ocena niedostateczna (2): student/studentka nie zna elementarnej terminologii z nauk o rodzinie i etyki oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; nie ma wiedzy na temat zasad i norm etycznych, w tym w odniesieniu do życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
Ocena dostateczna (3): student/studentka w zakresie dostatecznym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie i etyki oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu dostatecznym ma wiedzę na temat zasad i norm etycznych, w tym w odniesieniu do życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
Ocena dobra (4): student/studentka w zakresie dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie i etyki oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu zadowalającym wykazuje się wiedzą na temat zasad i norm etycznych, w tym w odniesieniu do życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, w stopniu dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
Ocena bardzo dobra (5): student/studentka w zakresie bardzo dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie i etyki oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu zaawansowanym wykazuje się wiedzą na temat zasad i norm etycznych, w tym w odniesieniu do życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
UMIEJĘTNOŚCI:
Ocena niedostateczna (2): student/studentka nie potrafi zdobywać wiedzy i rozwijać swoich umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka nie potrafi posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych; student/studentka nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka nie przygotował pracy magisterskiej.
Ocena dostateczna (3): student/studentka w stopniu dostatecznym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi ogólnie posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych; student/studentka potrafi dokonać podstawowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie zasadniczo analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę magisterską.
Ocena dobra (4): student/studentka w stopniu dobrym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi dobrze posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych; student/studentka potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie należycie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę magisterską.
Ocena bardzo dobra (5): student/studentka w stopniu zaawansowanym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi biegle posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych; student/studentka potrafi dokonać różnych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował bardzo dobrą pracę magisterską.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Ocena niedostateczna (2): student/studentka nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych źródeł; nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych, także w wybranym języku obcym.
Ocena dostateczna (3): student/studentka ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi czytać w stopniu podstawowym i ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.
Ocena dobra (4): student/studentka ma dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.
Ocena bardzo dobra (5): student/studentka ma doskonałą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi biegle i samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi bardzo dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.
Literatura
Bibliografia podstawowa:
Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971.
Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.
Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.
Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aCLj7qKFk7AqEMZ2GLQevIb60QgnrBHbMOr2XjgYQZzo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4c37fbc9-3816-4399-abd3-a3b9ea4ca064&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
W cyklu 2022/23_Z:
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aCLj7qKFk7AqEMZ2GLQevIb60QgnrBHbMOr2XjgYQZzo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4c37fbc9-3816-4399-abd3-a3b9ea4ca064&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
W cyklu 2022/23_L:
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aCLj7qKFk7AqEMZ2GLQevIb60QgnrBHbMOr2XjgYQZzo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4c37fbc9-3816-4399-abd3-a3b9ea4ca064&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: