Prawo rodzinne i opiekuńcze w Polsce.System świadczeń rodzinnych i postępowania wobec dłużników alimentacyjnych (KRO) WSR-NR-1-PRO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 – student zna podstawową terminologię stosowaną w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz dyscyplin pokrewnych;
EK 2 – student ma uporządkowaną wiedzę odnośnie prawnych podstaw małżeństwa i rodziny;
EK 3 – student posiada elementarną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu rodzinno-opiekuńczego; zna instytucje prawne wspierające małżeństwo i rodzinę;
Umiejętności:
EK 4 – student potrafi samodzielnie analizować i wykorzystywać zasady i normy etyczne w działalności na rzecz rodziny; analizuje dylematy etyczno-prawne i ich wpływ na problematykę prawa rodzinnego;
EK 5 – student szuka samodzielnie i wykorzystuje dostępne źródła z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu pomocy małżeństwu i rodzinie; potrafi stosować prawo w zakresie pomocy społecznej i opieki zastępczej;
EK 6 – student potrafi rozwiązywać proste kazusy z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego;
Kompetencje społeczne:
EK 7 – student potrafi przyswoić określony zakres wiedzy z prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz ma potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania się;
EK 8 – student dostrzega znaczenie prawa rodzinnego i opiekuńczego dla przyszłych projektów zawodowych;
EK 9 – student angażuje się w przebieg zajęć, konstruuje uwagi krytyczne; ma świadomość i poczucie dużej odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej i naturalnej komórce społecznej.
KRYTERIA OCENIANIA:
Wiedza (EK 1-3)
ocena 2 (ndst): student nie zna podstawowej terminologii stosowanej w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz dyscyplinach pokrewnych; nie ma uporządkowanej wiedzy odnośnie prawnych podstaw małżeństwa i rodziny; nie posiada elementarnej wiedzy o strukturze i funkcjach systemu rodzinno-opiekuńczego; nie zna instytucji prawnych wspierających małżeństwo i rodzinę;
ocena 3 (dst): student zna zaledwie podstawową terminologię stosowaną w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz dyscyplinach pokrewnych; ma podstawową wiedzę odnośnie prawnych zagadnień małżeństwa i rodziny; posiada elementarną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu rodzinno-opiekuńczego; zna niektóre instytucje prawne wspierające małżeństwo i rodzinę;
ocena 4 (db): student zna w stopniu dobrym terminologię stosowaną w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz dyscyplinach pokrewnych; ma dobrą i uporządkowaną wiedzę odnośnie prawnych podstaw małżeństwa i rodziny; posiada gruntowną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu rodzinno-opiekuńczego; zna w stopniu dobrym instytucje prawne wspierające małżeństwo i rodzinę;
ocena 5 (bdb): student zna bardzo dobrze terminologię stosowaną w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz dyscyplinach pokrewnych;
ma bardzo dobrą i uporządkowaną wiedzę odnośnie prawnych podstaw małżeństwa i rodziny;
ma bardzo dobrą i obszerną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu rodzinno-opiekuńczego;
zna w stopniu bardzo dobrym instytucje prawne wspierające małżeństwo i rodzinę;
Umiejętności (EK 4-6)
ocena 2 (ndst): student nie potrafi samodzielnie analizować i wykorzystywać zasad i norm etycznych w działalności na rzecz rodziny; nie potrafi analizować dylematów etyczno-prawnych i ich wpływ na problematykę prawa rodzinnego;
nie szuka samodzielnie i nie wykorzystuje dostępnych źródeł z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu pomocy małżeństwu i rodzinie; nie potrafi stosować prawa w zakresie pomocy społecznej i opieki zastępczej;
nie potrafi rozwiązywać prostych kazusów z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego;
ocena 3 (dst): student potrafi w umiarkowanym zakresie analizować i wykorzystywać zasady i normy etyczne w działalności na rzecz rodziny; potrafi w stopniu dostatecznym analizować dylematy etyczno-prawne i ich wpływ na problematykę prawa rodzinnego; szuka samodzielnie i wykorzystuje podstawowe źródła z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu pomocy małżeństwu i rodzinie; potrafi stosować prawo w zakresie podstawowym ukierunkowanym na pomoc społeczną i opiekę zastępczą; potrafi rozwiązywać proste kazusy z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego;
ocena 4 (db): student potrafi na dobrym poziomie analizować i wykorzystywać zasady i normy etyczne w działalności na rzecz rodziny; potrafi w stopniu dobrym analizować dylematy etyczno-prawne i ich wpływ na problematykę prawa rodzinnego; aktywnie i samodzielnie szuka oraz wykorzystuje dostępne źródła z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu pomocy małżeństwu i rodzinie; potrafi na dobrym poziomie stosować prawo w zakresie pomocy społecznej i opieki zastępczej; potrafi rozwiązywać trudniejsze kazusy z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego;
ocena 5 (bdb): student potrafi bardzo dobrze i biegle analizować i wykorzystywać zasady i normy etyczne w działalności na rzecz rodziny; potrafi w stopniu bardzo dobrym analizować dylematy etyczno-prawne i ich wpływ na problematykę prawa rodzinnego; aktywnie i samodzielnie szuka oraz dogłębnie wykorzystuje dostępne źródła z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu pomocy małżeństwu i rodzinie; potrafi samodzielnie i na wysokim poziomie stosować prawo w zakresie pomocy społecznej i opieki zastępczej; potrafi rozwiązywać bardzo trudne i skomplikowane kazusy z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego;
Kompetencje społeczne (EK 7-9)
ocena 2 (ndst): student nie potrafi przyswoić określonego zakresu wiedzy z prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz nie ma potrzeby zdobywania wiedzy i dokształcania się; student nie dostrzega znaczenia prawa rodzinnego i opiekuńczego dla przyszłych projektów zawodowych; nie angażuje się w przebieg zajęć, nie konstruuje żadnych uwag krytycznych; nie ma świadomości i poczucia odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej i naturalnej komórki społecznej;
ocena 3 (dst): student potrafi w stopniu podstawowym przyswoić określony zakres wiedzy z prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz ma umiarkowaną potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania się; czasem dostrzega znaczenie prawa rodzinnego i opiekuńczego dla przyszłych projektów zawodowych; okazjonalnie angażuje się w przebieg zajęć, czasem konstruuje uwagi krytyczne; ma umiarkowaną świadomość i poczucie odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej i naturalnej komórki społecznej;
ocena 4 (db): student potrafi w stopniu dobrym przyswoić określony zakres wiedzy z prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz ma właściwą potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania się; dostrzega znaczenie prawa rodzinnego i opiekuńczego dla przyszłych projektów zawodowych; chętnie i często angażuje się w przebieg zajęć, często konstruuje uwagi krytyczne; ma świadomość i poczucie odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej i naturalnej komórki społecznej;
ocena 5 (bdb): student potrafi w stopniu bardzo dobrym przyswoić określony zakres wiedzy z prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz ma ogromną potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania się; aktywnie i chętnie dostrzega znaczenie prawa rodzinnego i opiekuńczego dla przyszłych projektów zawodowych; chętnie i często angażuje się w przebieg zajęć, bardzo często konstruuje uwagi krytyczne; ma bardzo wysoką świadomość i poczucie odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej i naturalnej komórki społecznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: