Metodyka pisania pracy dyplomowej WSR-NR-1-MPPD
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pisania pracy dyplomowej, poprzez zaplanowanie, przegląd literatury, krytyczną analizę materiału teoretycznego i opis badania.
Studenci podczas zajęć, projektują badania własne lub uczestniczą w projekcie wspólnym. Analizują raporty z badań lub artykuły naukowe prezentujące wyniki badań empirycznych. Poruszane zagadnienia merytoryczne będą podporządkowane formalnym i metodologicznym etapom pracy badawczej. Zagadnienia poruszane na ćwiczeniach dotyczą:
1. Kompozycja i wymogów formalnych stawianych pracom empirycznym z zakresu nauk społecznych.
2. Koncepcja pracy, problem, hipotezy i pytania badawcze.
3. Przeprowadzenie badań.
4. Przegląd literatury.
5. Napisanie fragmentów pracy według określonych standardów.
Zajęcia prowadzone są w pracowni komputerowej z wykorzystaniem platformy e-learningowej oraz repozytoriów internetowych (m. in. EBSCO).
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
NRL_W01, NRL_W02, NRL_W14, NRL_W17, NRL_W19, NRL_U03, NRL_U18, NRL_K07, NRL_K08, NRL_K10
Kryteria oceniania
Lista obecności sprawdzana będzie na każdych zajęciach, dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwiona nieobecności. Każda kolejna nieobecność skutkuje obniżeniem oceny końcowej o 0,5 stopnia.
Na ocenę końcową składają się
- aktywność na zajęciach,
-ocena pracy zaliczeniowej na podstawie kryteriów przedstawionych studentom w czasie zajęć
- ocena ciągła zadań wykonywanych w grupach.
Literatura
•Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
•Flick, U. (2011). Jakość w badaniach jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
•Nachmias, C. Nachmias , D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka.
•Bedyńska, S. Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
•Nowak S. (2006). Metodologia nauk społecznych. Warszawa: PWN.
•Oppenheim A. N. (2004). Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Poznań: Zysk i S-ka.
•Tarka, P. (2017). Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych. Wiadomości Statystyczne, LXII, 2 (670), s. 16-27. ISSN 0043-518X
•Struzik, Z. Metodyka pisanie pracy naukowej, płyta DVD, wyd. IPJPII, Warszawa 2018.
W cyklu 2021/22_Z:
•Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
W cyklu 2022/23_Z:
•Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
W cyklu 2023/24_Z:
•Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
W cyklu 2024/25_Z:
•Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: