Zasady poprawności językowej WSE-ZP-ZPJ
Kurs ma na celu zapoznanie studentów z normami językowymi istotnymi w dyskursie publicznym, źródłami wiedzy o normie językowej i tendencjami językowymi kształtowanymi przez współczesne formy komunikacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EU w obszarze wiedzy: Student wskazuje źródła wiedzy o normie językowej, wymienia obszary wymagające zastosowania zasad normy starannej oraz omawia problemy normatywne wynikające ze zmian w życiu społecznym.
EU w obszarze umiejętności: Student potrafi analizować wypowiedzi pod kątem zachowania normy językowej oraz zmian w zakresie społecznej akceptowalności wypowiedzi spowodowanych realiami życia społecznego.
Kryteria oceniania
W zakresie EU dotyczących wiedzy na ocenę
- bardzo dobrą - student wskazuje różnorodne źródła wiedzy o normie językowej, wymienia wiele obszarów wymagających zastosowania zasad normy starannej oraz wyczerpująco omawia problemy normatywne wynikające ze zmian w życiu społecznym.
- dobrą - student wskazuje kilka źródeł wiedzy o normie językowej, wymienia kilka obszarów wymagających zastosowania zasad normy starannej oraz klarownie omawia problemy normatywne wynikające ze zmian w życiu społecznym.
- dostateczną - student wskazuje co najmniej jedno źródło wiedzy o normie językowej, podaje przykład obszaru wymagającego zastosowania zasad normy starannej oraz z omawia wybrany problem normatywny wynikający ze zmian w życiu społecznym.
W zakresie EU dotyczących umiejętności na ocenę
- bardzo dobrą - student potrafi trafnie analizować wypowiedzi pod kątem zachowania normy językowej oraz diagnozować zmiany w społecznej akceptowalności wypowiedzi spowodowane realiami życia społecznego;
- dobrą - student analizować niektóre typy wypowiedzi pod kątem zachowania normy językowej oraz diagnozować niektóre zmiany w społecznej akceptowalności wypowiedzi spowodowane realiami życia społecznego;
- dostateczną - student podaje nie w pełni trafną analizę wypowiedzi pod kątem zachowania normy językowej, ma trudności dostrzeganiu i opisywaniu zmian w społecznej akceptowalności wypowiedzi spowodowanych realiami życia społecznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: