Zarządzanie jakością WSE-ZP-ZJ
1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością.
2. Jakość w aspekcie prakseologicznym i normatywnym.
3. Zarządzanie organizacją jako przedmiot doskonalenia.
4. Kontrola jako instrument stymulujący oraz weryfikujący jakość zarządzania.
5. Ogólne podejścia przy doskonaleniu rozwiązań organizacyjnych.
6. Klasyczne metody badania i doskonalenia procesu pracy.
7. Współczesne koncepcje doskonalenia organizacji.
8. Przygotowywanie i wdrażanie zmian dla potrzeb zarządzania jakością
ECTS 2 pkt.
Udział w zajęciach zdalnych prowadzonych przy pomocy aplikacji MS Teams oraz poczty UKSW zintegrowanej z USOS - 30 godz.
Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 10 godz.
Przeprowadzenie badań w zakresie określonym przez prowadzącego w celu przedstawienia ich wyników na zajęciach - 10 godz.
Łącznie: 50 godz. / 25 = 2
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania jakością, zapoznanie z wybranymi metodami i technikami wspomagającymi procesy doskonalenia organizacji i zarządzania.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Wymogi:
1. Opracowanie i przedstawienie na zajęciach jednego z zadanych przez prowadzącego tematów (dobranych sytuacyjnie).
2. Aktywność podczas zajęć, udział w dyskusjach.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Marek Lisiecki: Jakość w zarządzaniu organizacjami. Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2020.
2. Adam Hamrol, Władysław Mantura, Zarządzanie jakością : teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
3. Jerzy Łunarski, Zarządzanie jakością : standardy i zasady, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008.
4. Katarzyna Szczepańska, Zarządzanie jakością : w dążeniu do doskonałości, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011.
Książki w formacie pdf dostępne w Internecie:
1. Franciszek Mroczko, Zarządzanie jakością, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2012.
2. Anna Mazur, Hanna Gołaś, Zasady, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu jakością, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010.
Litera uzupełniająca:
1. Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.
2. Kazimierz Zimniewicz, Teoria i praktyka zarządzania. Analiza krytyczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.
3. Marek Lisiecki, Klasyczne i nowe metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: