Seminarium licencjackie WSE-ZP-SLIV
Praca licencjacka pisana w ramach seminarium jest zwieńczeniem trzyletniego okresu nauki w szkole wyższej. Stanowi generalny egzamin z nabytych w trakcie studiów: wiedzy oraz umiejętności jej wykorzystania, komunikowania i rozpowszechniania.
Seminarium licencjackie z zarządzania publicznego ma na celu wsparcie studentów w przygotowaniu pracy licencjackiej oraz w pogłębieniu wiedzy na temat teorii i praktyki zarządzania w sektorze publicznym. Główny nacisk położony zostanie na badania empiryczne oraz rozwój umiejętności analitycznych niezbędnych do samodzielnego opracowania pracy dyplomowej. Podczas seminarium studenci będą mieli okazję wybrać temat pracy, sformułować problem badawczy, wybrać odpowiednią metodologię oraz przeprowadzić badania.Treść modułu kształcenia obejmuje spotkania w grupach oraz indywidualne konsultacje związane z przygotowaniem pracy licencjackiej z zakresu polityk publicznych. Student/ka wdraża uzyskaną wiedzę teoretyczną dotyczącą formalnych i merytorycznych aspektów
tworzenia prac naukowych, wykorzystując ją podczas przygotowywania własnej
pracy dyplomowej - zgodnie z zaleceniami promotora. Temat pracy jest ustalany
w porozumieniu z promotorem.
Cele kursu:
Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu zarządzania publicznego.
Rozwój umiejętności analizy literatury naukowej oraz danych empirycznych
Zdobycie umiejętności samodzielnego prowadzenia badań naukowych.
Przygotowanie pracy licencjackiej zgodnej z wymogami formalnymi i merytorycznymi.
Zrozumienie zasad etyki badań naukowych i zarządzania danymi.
prowadzenie do seminarium i proces tworzenia pracy licencjackiej
1. Zajęcia organizacyjne - omówienie wymagań formalnych
Proces pisania pracy naukowej: struktura, styl, etyka
Wybór tematu pracy licencjackiej
2. Zarządzanie publiczne - przegląd teorii i koncepcji
Główne paradygmaty zarządzania publicznego: klasyczne, nowe zarządzanie publiczne (NPM), zarządzanie partycypacyjne, zarządzanie sieciowe
Aktualne wyzwania zarządzania publicznego
3. Metodologia badań w zarządzaniu publicznym
Rodzaje badań: ilościowe i jakościowe
Metody i techniki badawcze: ankiety, wywiady, analiza dokumentów
Przykłady badań w zarządzaniu publicznym
4. Praca z literaturą naukową
Przegląd literatury jako fundament pracy licencjackiej
Źródła danych i narzędzia do ich analizy (m.in. Google Scholar, JSTOR)
Tworzenie przypisów i bibliografii zgodnie z wymaganiami akademickimi
5. Sformułowanie problemu badawczego i pytania badawczego
Zasady tworzenia problemu badawczego
Cele i pytania badawcze, ich znaczenie w kontekście badań
6. Przygotowanie metodologii badań do pracy licencjackiej
Projektowanie badań: dobór próby, techniki zbierania danych
Narzędzia badawcze i ich walidacja
7. Analiza danych w zarządzaniu publicznym
Przetwarzanie i analiza danych ilościowych i jakościowych
Oprogramowanie do analizy danych (m.in. SPSS, Excel, NVivo)
8. Prezentacja wstępnych wyników badań
Omówienie postępów studentów
Przedstawienie zebranych danych i wstępnych analiz
9. Praca nad rozdziałami teoretycznymi
Struktura i rozwinięcie części teoretycznej pracy
Weryfikacja zgodności z założeniami badawczymi
10. Prezentacja końcowych wyników badań
Opracowanie wyników badań empirycznych
Dyskusja nad wnioskami i ich praktycznymi implikacjami
11. Przygotowanie końcowej wersji pracy licencjackiej
Redakcja i formatowanie pracy
Przygotowanie do obrony
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
-
Kryteria oceniania
1 semestr seminarium:
50% ocena merytoryczna 1 rozdziału
25% frekwencja na seminarium (dopuszczalne 2 nieobecności)
25% terminowość w zakresie przygotowania rozprawy.
2 semestr seminarium:
50% ocena merytoryczna całości pracy
25% frekwencja na seminarium (dopuszczalne 2 nieobecności)
25% terminowość w zakresie przygotowania rozprawy.
Praktyki zawodowe
nd
Literatura
1. D. Marsh, G. Stoker (red.), Teorie i metody w naukach politycznych, Kraków 2006;
2. Z. Stachowiak, Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych : (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), Warszawa 2001;
3. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, różne wydania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: