Public relations i marketing polityczny WSE-ZP-PRMP
Tematyka zajęć
1. zajęcia organizacyjne
2. PR, marketing i marketing polityczny – wprowadzenie
3. kształtowanie się opinii publicznej i początki public relations
4. teorie public relations
5. strategie komunikacyjne i wyborcze
6. kampanie społeczne i wizerunkowe
7. kampanie wyborcze
8. finansowanie i aspekty prawne kampanii politycznych
9. narzędzia i kanały komunikacji z wyborcami i opinią publiczną
10. Pomiar i wycena działań PR
11. PR jako funkcja zarządzania
12. prawo prasowe i rola rzecznika prasowego
13. prezentacja projektów zaliczeniowych
14. komunikacja kryzysowa
15. prezentacja projektów zaliczeniowych
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
I. Projekt (grupy 2-4 osoby) – max. 30 pkt
a. 26 – 30 pkt. – db
b. 21 – 25 pkt. – dst +
c. 16 – 20 pkt. – dst.
II. Dodatkowo istnieje możliwość podniesienia oceny dzięki punktom za aktywność
a. 5 – 9 pkt. – ocena w górę o 0.5
b. 10 + pkt. – ocena w górę o 1.
Są dwa sposoby zdobycia dodatkowych punktów:
referat – max. 8 pkt (max 1 x)
aktywność na zajęciach – max 1 pkt./zajęcia (łącznie max 14 pkt.).
Niezależnie od liczby zdobytych punktów za aktywność, do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie minimum 16 punktów za projekt.
Projekt zaliczeniowy
Realizacja projektu zaliczeniowego będzie polegać na przygotowaniu i zaprezentowaniu (na jednych z dwóch ostatnich zajęć) szczegółowych założeń: kampanii wyborczej lub społecznej, komunikacji kryzysowej lub kampanii wizerunkowej.
Proponowane tematy zadań projektowych:
1. kampania wyborcza na wójta/burmistrza/prezydenta miasta (pretendent)
2. kampania wyborcza do rady gminy/powiatu/sejmiku województwa
3. kampania wyborcza do Sejmu (kandydat/-ka na posła)
4. kampania społeczna o zasięgu lokalnym lub regionalnym, mająca na celu przedstawienie istotnej kwestii społecznej
5. j.w. – o zasięgu ogólnokrajowym
6. przygotowanie komunikacji kryzysowej po niepożądanym zdarzeniu w firmie
7. przygotowanie kampanii wizerunkowej, mającej na celu pozyskanie nowego segmentu klientów firmy
8. kampania władz (krajowych lub lokalnych) mająca na celu pozyskanie poparcia społecznego dla przedsięwzięcia
Istnieje też możliwość zaproponowania własnego pomysłu. Szczegółowe tematy projektów powinny zostać uzgodnione z prowadzącym najpóźniej w terminie piątych zajęć.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. J. Barlik, Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Warszawa, 2021.
Literatura uzupełniająca:
2. J. Olędzki (red.): Standardy profesjonalnego public relations, Warszawa 2020
3. W. Lippmann, Opinia Publiczna, Kraków 2020.
4. Edward L. Bernays, Krystalizacja opinii Publicznej, Warszawa 2019.
5. B. Olivier, Nauki o komunikacji, Warszawa 2010.
6. S. Trzeciak, Drzewo kampanii wyborczej czyli jak wygrać wybory, Sopot 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: