Polityka równościowa WSE-ZP-PR
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności identyfikowania problemów nierównego traktowania i dyskryminacji w wybranych obszarach życia społecznego (rynek pracy, zatrudnienie, zabezpieczenie społeczne, dostęp do dóbr i usług, edukacja) oraz poszukiwania i znajdowania rozwiązań tych problemów. Ponadto, w ramach zajęć będzie rozwijana umiejętność krytycznej analizy i oceny działań instytucji Unii Europejskiej, polskiego państwa, polskich przedsiębiorstw i organizacji społecznych w kontekście realizacji zasady równego traktowania i niedyskryminacji. Cel przedmiotu obejmuje także rozwijanie kompetencji w zakresie komunikatywnego i aktywnego uczestnictwa w pracy w grupie, w tym do podejmowania różnych ról i wykonywania zadań związanych z działaniami na rzecz równości i niedyskryminacji w organizacjach i instytucjach publicznych, prywatnych oraz typu non-profit.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ZP1_U10
Student potrafi identyfikować problemy nierównego traktowania i dyskryminacji w różnych obszarach życia społecznego (rynek pracy, zatrudnienie, zabezpieczenia społeczne, dostęp do dóbr i usług, edukacja), a także potrafi poszukiwać i znajdować adekwatne odpowiedzi i rozwiązania tych problemów.
ZP1_U12
Student potrafi dokonywać krytycznej analizy i oceny działań instytucji Unii Europejskiej, polskiego państwa, polskich przedsiębiorstw i organizacji społecznych w kontekście skutecznej i efektywnej realizacji zasady równego traktowania i niedyskryminacji.
ZP1_K03
Student potrafi komunikatywnie i aktywnie uczestniczyć w pracy w grupie, w tym podejmować różne role i wykonywać zadania związane z działaniami na rzecz równości i niedyskryminacji w organizacjach i instytucjach publicznych, prywatnych oraz typu non-profit.
Kryteria oceniania
ZP1_U10
1) na ocenę bardzo dobrą: student potrafi identyfikować wszystkie wyzwania i problemy w zakresie nierównego traktowania i dyskryminacji, także te złożone i nietypowe, w każdej dziedzinie życia społecznego, a także samodzielnie poszukiwać i znajdować adekwatne rozwiązania każdego z tych problemów;
2) na ocenę dobrą: student potrafi identyfikować większość wyzwań i problemów w zakresie nierównego traktowania i dyskryminacji, także tych złożonych i nietypowych, niemal w każdej dziedzinie życia społecznego, a także samodzielnie poszukiwać i znajdować adekwatne rozwiązania dla większości z tych problemów;
3) na ocenę dostateczną: student potrafi identyfikować niektóre wyzwania i problemy w zakresie nierównego traktowania i dyskryminacji, w niektórych dziedzinach życia społecznego, a także samodzielnie poszukiwać i znajdować adekwatne rozwiązania niektórych z tych problemów.
ZP1_U12
1) na ocenę bardzo dobrą: student potrafi dokonywać krytycznej analizy i oceny wszystkich działań każdej z instytucji Unii Europejskiej, polskiego państwa, polskich przedsiębiorstw i organizacji społecznych w kontekście efektywnej i skutecznej realizacji zasady równego traktowania i niedyskryminacji;
2) na ocenę dobrą: student potrafi dokonywać krytycznej analizy i oceny niemalże każdego działania każdej z instytucji Unii Europejskiej, polskiego państwa, polskich przedsiębiorstw i organizacji społecznych w kontekście efektywnej i skutecznej realizacji zasady równego traktowania i niedyskryminacji;
3) na ocenę dostateczną: student potrafi dokonywać krytycznej analizy i oceny jedynie niektórych działań instytucji Unii Europejskiej, polskiego państwa, polskich przedsiębiorstw i organizacji społecznych w kontekście efektywnej i skutecznej realizacji zasady równego traktowania i niedyskryminacji.
ZP1_K03
1) na ocenę bardzo dobrą: student potrafi komunikatywnie i aktywnie uczestniczyć w pracy w grupie, w tym podejmować różne role i wykonywać zadania związane z działaniami na rzecz równości i niedyskryminacji w organizacjach i instytucjach publicznych, prywatnych oraz typu non-profit;
2) na ocenę dobrą: student potrafi w miarę komunikatywnie i w miarę aktywnie uczestniczyć w pracy w grupie, w tym do podejmować różne role i wykonywać zadania związane z działaniami na rzecz równości i niedyskryminacji w organizacjach i instytucjach publicznych, prywatnych oraz typu non-profit;
3) na ocenę dostateczną: student w niezbyt znacznym stopniu potrafi komunikatywnie i aktywnie uczestniczyć w pracy w grupie, w tym podejmować różne role i wykonywać zadania związane z działaniami na rzecz równości i niedyskryminacji w organizacjach i instytucjach publicznych, prywatnych oraz typu non-profit.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: