Socjologia badań nad młodzieżą WSE-SO-SBnM
Student po ukończeniu tych zajęć będzie posiadał pogłębioną wiedzę na temat kategorii młodzieży, jej sposobów życia i stylów życia oraz orientacji aksjologiczno-normatywnych. Ponadto będzie pogłębi swoją znajomość metod i technik badawczych wykorzystywane w badaniu tej kategorii społecznej, zarówno z perspektywy statycznej i dynamicznej. Będzie potrafił prawidłowo wyjaśniać procesy społeczno-kulturowe warunkujące funkcjonowanie młodzieży i prognozować zjawiska, które ich dotyczą. Będzie umiał korzystać z teorii socjologicznych i perspektyw interdyscyplinarnych w opisywaniu społecznego życia młodych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student pogłębi swoją wiedzę dotyczącą socjologicznych teorii młodzieży, kategorii pokolenia, aksjologicznych orientacji młodzieży. Zapozna się z tematyką pracy i edukacji młodych ich uczestnictwa w kulturze, a także zachowań ryzykownych podejmowanych przez nich. Przy okazji podjęcia tych zagadnień student pogłębi swoją wiedzę w zakresie metod i technik badawczych (badań ankietowych, wywiadów pogłębionych, badań tematów wrażliwych – np. badań nad prostytucja młodych), które były wykorzystane we wspomnianej problematyce młodzieży.
ECTS
Udział w zajęciach 30 godz.
Przygotowanie do zaliczenia 30 godz.
Konsultacje 15godz.
Suma godzin 75 = 3 ECTS
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student bardzo dobrze rozumie i zna kategorię młodzieży, jej sposoby życia i style życia oraz bardzo dobrze orientuje się w ich preferencjach aksjologiczno-normatywnych, bardzo dobrze zna metody i techniki badawcze wykorzystywane w badaniu młodzieży, bardzo dobrze wyjaśnia procesy społeczno-kulturowe warunkujące funkcjonowanie młodzieży i bardzo dobrze prognozuje społeczne zjawiska dotyczące młodzieży, bardzo dobrze korzysta z teorii socjologicznych i perspektyw interdyscyplinarnych w opisywaniu społecznego życia młodych.
Na ocenę dobrą student dobrze rozumie i zna kategorię młodzieży, jej sposoby życia i style życia oraz dobrze orientuje się w ich preferencjach aksjologiczno-normatywnych, dobrze zna metody i techniki badawcze wykorzystywane w badaniu młodzieży, dobrze wyjaśnia procesy społeczno-kulturowe warunkujące funkcjonowanie młodzieży i dobrze prognozuje społeczne zjawiska dotyczące młodzieży, dobrze korzysta z teorii socjologicznych i perspektyw interdyscyplinarnych w opisywaniu społecznego życia młodych.
Na ocenę dostateczną student dostatecznie rozumie i zna kategorię młodzieży, jej sposoby życia i style życia oraz dostatecznie orientuje się w ich preferencjach aksjologiczno-normatywnych, dostatecznie zna metody i technik badawczych wykorzystywane w badaniu młodzieży, dostatecznie wyjaśnia procesy społeczno-kulturowe warunkujące funkcjonowanie młodzieży i dostatecznie prognozuje społeczne zjawiska dotyczące młodzieży, dostatecznie korzysta z teorii socjologicznych i perspektyw interdyscyplinarnych w opisywaniu społecznego życia młodych.
Na ocenę niedostateczną student dostatecznie rozumie i zna kategorię młodzieży, jej sposoby życia i style życia oraz niedostatecznie orientuje się w ich preferencjach aksjologiczno-normatywnych, niedostatecznie zna metody i technik badawczych wykorzystywane w badaniu młodzieży, niedostatecznie wyjaśnia procesy społeczno-kulturowe warunkujące funkcjonowanie młodzieży i niedostatecznie prognozuje społeczne zjawiska dotyczące młodzieży, niedostatecznie korzysta z teorii socjologicznych i perspektyw interdyscyplinarnych w opisywaniu społecznego życia młodych.
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: