Realizacja projektu badawczego WSE-SO-RPB
1. Harmonogram i budżet projektu,
2. Gromadzenie i porządkowanie materiału badawczego,
3. Konstruowanie narzędzi badawczych,
4. Etyka w badaniach społecznych,
5. Realizacja/etap terenowy
6. Proces opracowywania materiałów i wybór kierunku analizy,
7. Raport badawczy,
8. Promocja i upowszechnienie wyników.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu metodologii nauk społecznych
zna w sposób pogłębiony wybrane metody i techniki badawcze
Umiejętności:
potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać harmonogram i budżet projektu,
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do gromadzenia i porządkowania materiału badawczego oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz,
potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz konstruować narzędzia badawcze,
potrafi konstruować narzędzia badawcze oraz sprawnie wykorzystywać je w pracy terenowej,
posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Kompetencje:
umie uczestniczyć w etapie realizacji projektów i przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
PUNKTY ECTS: 4
Aktywność studenta: Nakład pracy w godz.:
udział w zajęciach - 30
konsultacje - 10
przygotowanie na zajęcia - 30
praca w grupach na zajęciach - 30
SUMA GODZIN - 100 - 4 ECTS
Kryteria oceniania
Wiedza:
Na ocenę 2 (ndst) student nie ma pogłębionej i rozszerzonej wiedzy z zakresu metodologii nauk społecznych i nie zna w sposób pogłębiony wybranych metod i technik badawczych
Na ocenę 3 (dst) student ma dostatecznie pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu metodologii nauk społecznych i dostatecznie zna w sposób pogłębiony wybrane metody i techniki badawcze
Na ocenę 4(db) student ma dobrze pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu metodologii nauk społecznych i dobrze zna w sposób pogłębiony wybrane metody i techniki badawcze
Na ocenę 5(bdb) student ma bardzo dobrze pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu metodologii nauk społecznych i bardzo dobrze zna w sposób pogłębiony wybrane metody i techniki badawcze
Umiejętności:
Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać harmonogramu i budżetu projektu; nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do gromadzenia i porządkowania materiału badawczego oraz nie potrafi formułować własnych opinii i dobierać krytycznie danych i metod analiz; nie potrafi właściwie analizować przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, formułować własnych opinii na ten temat oraz konstruować narzędzi badawczych; nie potrafi konstruować narzędzi badawczych oraz sprawnie wykorzystywać ich w pracy terenowej; nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Na ocenę 3 (dst) student potrafi w stopniu dostatecznym prawidłowo interpretować i wyjaśniać harmonogram i budżet projektu; potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do gromadzenia i porządkowania materiału badawczego oraz potrafi dostatecznie formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analizy; potrafi w stopniu dostatecznym właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz konstruować narzędzia badawcze; potrafi dostatecznie konstruować narzędzia badawcze oraz sprawnie wykorzystywać je w pracy terenowej; posiada dostateczne umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Na ocenę 4 (db) student potrafi w dobrym stopniu prawidłowo interpretować i wyjaśniać harmonogram i budżet projektu; potrafi dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do gromadzenia i porządkowania materiału badawczego oraz potrafi dobrze formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analizy; potrafi w stopniu dobrym właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz konstruować narzędzia badawcze; potrafi dobrze konstruować narzędzia badawcze oraz sprawnie wykorzystywać je w pracy terenowej; posiada dobre umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Na ocenę 5 (bdb) student potrafi w bardzo dobrym stopniu prawidłowo interpretować i wyjaśniać harmonogram i budżet projektu; potrafi bardzo dobrze wykorzystać wiedzę teoretyczną do gromadzenia i porządkowania materiału badawczego oraz potrafi bardzo dobrze formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analizy; potrafi w stopniu bardzo dobrym właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz konstruować narzędzia badawcze; potrafi bardzo dobrze konstruować narzędzia badawcze oraz sprawnie wykorzystywać je w pracy terenowej; posiada bardzo dobre umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Kompetencje:
Na ocenę 2 (ndst) nie umie uczestniczyć w etapie realizacji projektów i przewidywać wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności.
Na ocenę 3 (dst) umie w stopniu dostatecznym uczestniczyć w etapie realizacji projektów i przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
Na ocenę 4 (db) umie w stopniu dobrym uczestniczyć w etapie realizacji projektów i przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
Na ocenę 5 (bdb) umie w stopniu bardzo dobrym uczestniczyć w etapie realizacji projektów i przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. D. Silverman (2010), Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa.
2. D. Silverman (2009), Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa.
3. D. Maison (2010), Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa.
4. R. K. Yin (2015), Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
5. M. Roszkiewicz (2002), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa.
6. A.Sułek, A., (1990). W terenie, w archiwum, w laboratorium, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
Literatura uzupełniająca:
1. E. Babbie (2006), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa.
2. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias (2001), Metody badawcze w naukach społecznych, ZYSK I S-KA, Poznań.
3. D. Jemielniak red. (2012), Badania jakościowe. Podejścia i teorie. PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: