Globalne procesy społeczne WSE-SO-GPS
Celem wykładu jest ukazanie wybranych i najbardziej palących problemów społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych we współczesnym świecie. Nawiązanie do kilku teorii zastępowalności pokoleń pozwala zakreślić obszar wzajemnych uwarunkowań rozwoju społecznego i demograficznego. Studenci po ukończeniu kursu będą posiadali rozszerzoną wiedzę w zakresie globalnych procesów społecznych, którą będą potrafili wykorzystać w prowadzonych analizach procesów i zjawisk społecznych oraz ludnościowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student:
ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej; potrafi w pełni wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; potrafi właściwie analizować wszystkie przyczyny i przebieg wszystkich procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; posiada umiejętność rozumienia i analizowania wszystkich zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; umie uczestniczyć w przygotowaniu złożonych projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Na ocenę dobrą student ma wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej; potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; potrafi właściwie analizować większość przyczyn i przebieg większości procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; posiada umiejętność rozumienia i analizowania większości zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; umie uczestniczyć w przygotowaniu nieskomplikowanych projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
Na ocenę dostateczną student ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej; potrafi częściowo wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; potrafi właściwie analizować wybrane przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; posiada umiejętność rozumienia i analizowania niektórych zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; umie uczestniczyć w przygotowaniu prostych projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: