Analiza statystyczna danych sondażowych-poziom podstawowy WSE-SO-ASDSpp
1. Wprowadzenie do zajęć
2. Edytory IBM SPSS – syntax, skrypty i autoskrypty, raport,
3. Zarządzenie zbiorami danych - Integracja, agregacja, filtrowanie zmiennych i obserwacji;
4. Przekształcanie danych - rekodowanie i autorekodowanie danych
5. Statystyka opisowa i miary rozproszenia
6. Niezaawansowane metody tworzenia wskaźników zmiennych
7. Tabele kontyngencji i testy korelacyjne
8. Statystyka indukcyjna
9. Testy parametryczne
10. Testy parametryczne - kontynuacja
11. Testy nieparametryczne
12. ANOVA
13. Korelacje
14. Raportowanie i wizualizacja danych
15. Powtórzenie materiału oraz ćwiczenia
W cyklu 2022/23_Z:
1. Wprowadzenie do zajęć |
W cyklu 2023/24_Z:
1. Wprowadzenie do zajęć |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Wprowadzenie do zajęć |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.
Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać
proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Potrafi potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
przez siebie lub innych zadania
Udział w ćwiczeniach 30 godz.
Przygotowanie do pracy pisemnej: 20 godz. | W cyklu 2024/25_Z: Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.
Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać
proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Potrafi potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
przez siebie lub innych zadania
Udział w ćwiczeniach 30 godz.
Przygotowanie do pracy pisemnej: 20 godz. | W cyklu 2022/23_Z: Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.
Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać
proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Potrafi potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
przez siebie lub innych zadania
Udział w ćwiczeniach 30 godz.
Przygotowanie do testu: 20 godz.
Samodzielne wykonywanie zadań: 20 godz.
Konsultacje: 5 godz.
Suma godzin: 75=około 3 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.
Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać
proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Potrafi potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
przez siebie lub innych zadania
Udział w ćwiczeniach 30 godz.
Przygotowanie do testu: 20 godz.
Samodzielne wykonywanie zadań: 20 godz.
Konsultacje: 5 godz.
Suma godzin: 75=około 3 ECTS
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach - możliwa jedna nieobecność;
Praca pisemna
Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach
70% praca pisemna
20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach
10% obecność
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.
Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków.
Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007.
Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013.
W cyklu 2023/24_Z:
Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
W cyklu 2024/25_Z:
Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_Z:
Statystyka opisowa na poziomie podstawowym |
W cyklu 2023/24_Z:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: