Wprowadzenie do komunikacji i negocjacji WSE-PO-WKN
Część 1 Planowanie strategii
1.Definicja, fazy negocjacji i komunikacji
2. Strategia: zasady, wartości, interesy – model harwardzki
3 Podstawowe elementy strategii – brief strategiczny
4. Planowanie – 3 wymiary negocjacji i komunikacji
5. Zarządzanie projektowe w negocjacjach. Podsumowanie etapu planowania
Część 2 Uwarunkowanie skuteczności negocjacji i komunikacji
6. Informacje czy emocje?
7. Taktyki negocjacyjne
8. Perswazja jawna i utajona
9. Etyka w negocjacjach i komunikacji. Wykrywanie kłamstw. Zniekształcenia w postrzeganiu innych, bariery, błędy decyzyjne
10. Wywieranie wpływu na ludzi i obrona przed manipulacją
11. Prowadzenie negocjacji w warunkach ryzyka i niepewności. Odporność psychiczna. Konflikty w negocjacjach, strajki i protesty społeczne
Część 3 Realizacja taktyk negocjacyjnych i komunikacyjnych
12. Techniki kreatywne w przygotowaniu taktyk negocjacyjnych
13 Narracje w komunikacji
14. Cechy dobrego negocjatora, role negocjacyjne
15 Podsumowanie, test
W cyklu 2024/25_L:
Część 1 Planowanie strategii 1.Definicja, fazy negocjacji i komunikacji 2. Strategia: zasady, wartości, interesy – model harwardzki 3 Podstawowe elementy strategii – brief strategiczny 4. Planowanie – 3 wymiary negocjacji i komunikacji 5. Zarządzanie projektowe w negocjacjach. Podsumowanie etapu planowania Część 2 Uwarunkowanie skuteczności negocjacji i komunikacji 6. Informacje czy emocje? 8. Perswazja jawna i utajona 9. Etyka w negocjacjach i komunikacji. Wykrywanie kłamstw. Zniekształcenia w postrzeganiu innych, bariery, błędy decyzyjne 10. Wywieranie wpływu na ludzi i obrona przed manipulacją 11. Prowadzenie negocjacji w warunkach ryzyka i niepewności. Odporność psychiczna. Konflikty w negocjacjach, strajki i protesty społeczne Część 3 Realizacja taktyk negocjacyjnych i komunikacyjnych 12. Techniki kreatywne w przygotowaniu taktyk negocjacyjnych 13 Narracje w komunikacji 14. Cechy dobrego negocjatora, role negocjacyjne |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Pisemna praca wykonywana podczas zajęć jako sprawdzian nabywanych umiejętności (plan negocjacji) i test z wiedzy.
Kryteria oceny: poprawność, oryginalność, zaangażowanie.
Literatura
Jerzy Stelmach, Bartosz Brożek (2019). Negocjacje. Jak negocjować w sposób słuszny, skuteczny i ekonomicznie efektywny? Copernicus Center Press
Elżbieta Kowalczyk (2024). Psychologia negocjacji. Między nauką a praktyką zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Sławomir Janiszewski (2019). Strategie negocjacji. Wydawnictwo Futu
Michał Chmielecki (2022). Techniki negocjacji i wywierania wpływu. Onepress
Magdalena Tabernacka (2024). Negocjacje i mediacje w sferze publicznej. Wolters Kluwer Polska
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: