Media i społeczeństwo - perswazja i propaganda WSE-PO-MISdw
1. zajęcia wprowadzające;
2. rola nowomowy i języka w tworzeniu komunikatów;
3. komunikowanie społeczne
4. kreacja wroga w obrazie propagandy -> zadanie dotyczące samodzielnej analizy materiałów informacyjnych,
5. system medialny w Polsce ,
6. przykłady manipulacji w przekazie medialnym --> zadanie dotyczące samodzielnego pokazania i omówienia trzech przykładów dowolnie wybranych manipulacji,
7. weryfikacja informacji, fact-checking,
8. zaliczenie przedmiotu
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P2_W02, P2_W03
P2_U02, P2_U03,
P2_U04 P2_K02,P2_K03, P2_K04
Opis ECTS:
Udział w ćwiczeniach: 15h
Przygotowanie do ćwiczeń: 55h
Konsultacje: 5h
Liczba ECTS: 75h/25 = 3 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się poprzez:
1. uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalna j e d n a nieobecność.
Usprawiedliwienie powinno być przedłożone na pierwszych zajęciach po nieobecności pod adresem mailowym d.hejj@uksw.edu.pl;
w przypadku nieobecności na więcej niż połowie zajęć – tj. 8 [ośmiu], student nie podlega klasyfikacji);
2. regularne przygotowanie do zajęć, znajomość zadanej literatury, aktywność na zajęciach – dyskusja okrągłego stołu. W przypadku ujawnienia braku przygotowania do zajęć, student ma obowiązek odrobić konkretne zajęcia w ciągu dwóch [dwóch] tygodni na dyżurze;
3. wybranie i opracowanie jednego przykładu "fake-news" oraz przedstawienie go grupie na ostatnich zajęciach (forma prezentacji).
Praktyki zawodowe
Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone poprzez platformę MS Teams.
W trakcie zajęć obowiązkowe korzystanie z kamery.
Możliwe wykorzystanie platformy MOODLE.
Literatura
m.in.
Dezinformacja w sieci - Analiza wiarygodności kanałów informacyjnych Lipiec 2018.
M. Karwat, Manipulacja w polityce czyli niezbędnik wyborcy, PWN.
Portal Konkret24
M. Głowiński, Nowomowa i ciągi dalsze, Kraków 2009.
J. Bralczyk, O języku propagandy i polityki, Warszawa 2007.
T. Bielak, G. Ptaszek, Media.PL Badania nad mediami w Polsce, Kraków 2016.
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2019.
E. D. Bernays, Propaganda, Wrocław 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: