Marketing polityczny WSE-OG-PO-MP
Wstęp do marketingu politycznego
Marketing polityczny w Europie i USA
Kampanie wyborcze i kampanie polityczne
Systemy polityczny i system wyborczy
Wyborcy i zachowania wyborcze
Strategia w kampanii wyborczej
Analiza środowiska politycznego
Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów
Komunikacja w kampanii wyborczej
Kampania bezpośrednia
Negatywne kampanie wyborcze
Marketing Polityczny w Internecie
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego
EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie
Umiejętności:
EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych
EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu
EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.
Kompetencje społeczne:
EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej
EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe
Kryteria oceniania
Zajęcia są obowiązkowe. Studenci mają obowiązek czytać zadawane im na każde zajęcia teksty. Nieprzygotowanie oznacza konieczność umówienia się z prowadzącym na dyżur. Brak odpracowania nieprzygotowania skutkuje niezaliczeniem przedmiotu. Studenci piszą kolokwium końcowe oraz przestawiają projekt kampanii w podwarszawskich miastach.
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjIxMDM2OGUtMzJhZi00NDlkLTg1NmItYzM4ZGQyNGYwMTU0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2216fd8ee9-018d-4718-8543-6bf0d6ff67b7%22%7d
Literatura
1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002
2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000.
3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.
4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010.
5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
6. Bogusława Dobek-¬‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012.
7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001.
8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
Literatura dodatkowa:
B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003.
R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005.
K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.
M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: