Tradycje ideowe Europy WSE-EU-TIE
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ideami, które stanowią wyznaczniki tożsamości europejskiej. Zaprezentowane zostaną różne sposoby i skutki realizacji tych idei, kierunki ich rozwoju oraz wyzwania, jakie wiążą się z określonymi sposobami ich urzeczywistnienia. Namysł nad ważnymi dla historii Europy ideami ma pobudzać do refleksji nad indywidualną i społeczną egzystencją, a także do dyskusji nad aktualnym stanem i przyszłością Europy.
W cyklu 2021/22_Z:
Tematyka zajęć: |
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student ma wiedzę na temat kulturowych, religijnych, społecznych i ekonomicznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego w Europie w wymiarze historycznym i współczesnym;
- student posiada wiedzę o kulturowym wymiarze integracji europejskiej, jej źródłach, w tym o istocie kulturowej „jedności w różnorodności”, europejskim systemie ochrony praw człowieka, aksjologii i prawach podstawowych Unii Europejskiej;
Umiejętności:
- student potrafi ukazać relacje między ekonomicznymi, politycznymi, prawnymi, społecznymi i kulturowymi aspektami procesu integracyjnego. Rozumie i potrafi wyjaśnić znaczenie procesu europeizacji w jego różnorodnych wymiarach;
Kompetencje:
- student umie wyjaśnić kulturowe uwarunkowania integracji europejskiej, wyodrębniać elementy kulturowe składające się na kulturową specyfikę Europy, ukazać związek między aksjologią a prawami podstawowymi.
Kryteria oceniania
Oceniane będą:
- treść i sposób przekazania treści podczas wygłaszanego referatu
- udział w dyskusji podczas zajęć
- wykonywanie zleconych zadań domowych, w tym napisanie eseju
- wiedza w zakresie zagadnień omawianych na zajęciach
W przypadku referatu i aktywności podczas zajęć oceniane będą: treść, logiczność, język, pomysłowość, zaangażowanie.
Oceniana będzie też kompozycja i treść eseju (w tym sposób argumentacji i dowodzenia).
Oceny referatu i aktywności podczas zajęć dokona prowadzący na zakończenie każdych zajęć.
Esej zostanie oceniony na koniec semestru.
Praktyki zawodowe
---
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
-- |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: