Europejski Fundusz Społeczny WSE-EU-EFS
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami polityki spójności UE, a zwłaszcza z funkcjonowaniem Europejskiego Funduszu Społecznego. Student nabędzie umiejętności związane z określeniem roli państw członkowskich związanych z polityką spójności oraz klasyfikacją podmiotów odpowiedzialnych za wdrożenie jej założeń.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Wiedza:
Student wymienia i opisuje kompetencje Unii Europejskiej w obszarze polityki społecznej i polityki spójności oraz identyfikuje role państw członkowskich związane z wdrażaniem tych polityk. Student rozumie znaczenie EFS i wyjaśnia sposób jego funkcjonowania.
Umiejętności:
Student potrafi sklasyfikować państwowe podmioty i instytucje, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE.
Kompetencje:
Student pracuje samodzielnie przygotowując i wygłaszając prezentacje na temat programu wdrożonego w ramach EFS. Nabywa kompetencje pomocne w przyszłej pracy w organach administracji krajowej i unijnej.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Wiedza, efekt E1_W11:
Student samodzielnie i poprawnie definiuje politykę spójności UE oraz wymienia kompetencje UE związane z jej realizacją. Student tłumaczy znaczenie EFS oraz wyjaśnia jego funkcjonowanie, potrafi przedstawić zadania państw członkowskich związane z wdrożeniem założeń EFS.
Umiejętności, efekt E1_U09:
Student poprawnie i samodzielnie klasyfikuje wszystkie podmioty, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich.
Kompetencje, efekt E1_K05:
Student samodzielnie i poprawnie przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia zagadnienia oraz podaje przykłady ilustrujące funkcjonowanie wybranego programu EFS. Samodzielnie opracowuje wszystkie zadane zagadnienia, poprawnie korzysta z literatury przedmiotu.
Na ocenę dobrą:
Wiedza, efekt E1_W11:
Student definiuje politykę spójności UE oraz wymienia większość kompetencji UE związanych z jej realizacją. Student wyjaśnia funkcjonowanie EFS, potrafi przedstawić większość zadań państw członkowskich związanych z wdrożeniem założeń EFS.
Umiejętności, efekt E1_U09:
Student klasyfikuje większość podmiotów, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich.
Kompetencje, efekt E1_K05:
Student samodzielnie przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia większość zagadnień oraz podaje niektóre przykłady ilustrujące funkcjonowanie wybranego programu EFS. Opracowuje większość zadanych zagadnień, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu.
Na ocenę dostateczną:
Wiedza, efekt E1_W11:
Student definiuje politykę spójności UE oraz wymienia niektóre kompetencje UE związane z jej realizacją. Student wyjaśnia funkcjonowanie EFS, potrafi przedstawić część zadań państw członkowskich związanych z wdrożeniem założeń EFS.
Umiejętności, efekt E1_U09:
Student klasyfikuje część podmiotów, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich.
Kompetencje, efekt E1_K05:
Student przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia część zagadnień dot. funkcjonowania wybranego programu EFS. Korzysta z literatury przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: