Seminarium WSE-EKN-SEMLIC
Kształcenie umiejętności w zakresie wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i użytkowania informacji dotyczących wybranej problematyki, związanej zarówno z tematyką seminarium, jak i wybranym przez studenta tematem pracy licencjackiej.
Kształcenie umiejętności w zakresie analizy i interpretacji różnego rodzaju materiałów związanych z zarówno z tematyką seminarium, jak i wybranym przez studenta tematem pracy licencjackiej.
Przekazanie wiedzy i kształcenie umiejętności niezbędnych do przygotowania pracy licencjackiej.
Przygotowanie do egzaminu licencjackiego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Kompetencje społeczne
student wykazuje gotowość do
- wykazuje akceptację istnienia różnych perspektyw poznawczych i umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
- ma umiejętność formułowania sądów w ważnych sprawach gospodarczych i społecznych w tym potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Umiejętności
student potrafi:
- interpretować dane ekonomiczne i zjawiska społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku
samodzielnie się dokształcać, wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowe
- korzystać ze źródeł danych ekonomicznych i metod ich analizowania oraz dokonywać krytycznej analizy sposobu ich pozyskania posługując się przy tym systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami prawnymi, zawodowymi i moralnymi odnoszącymi się do studiowanego kierunku
- postrzegać problemy ekonomiczne oraz prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne), wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów służące procesowi podejmowaniu prawidłowych decyzji w działalności gospodarczej
Semestr zimowy:
PUNKTY ECTS: 4
Seminarium - 16 godz.
Własne studia literaturowe - 14 godz.
Zebranie materiałów i przygotowanie fragmentu pracy - 90 godz.
Suma: 120 godz. = 4 pkt ECTS
Semestr letni:
PUNKTY ECTS: 4
Seminarium - 16 godz.
Własne studia literaturowe - 14 godz.
Zebranie materiałów i przygotowanie fragmentu pracy - 90 godz.
Suma: 120 godz. = 4 pkt ECTS
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie przynajmniej jednego rozdziału pracy. Ocena zależy od oceny rozdziału.
Warunkiem zaliczenia semestru drugiego jest przygotowanie i złożenie do dziekanatu całej pracy licencjackiej. Ocena zależy od oceny pracy.
Formularze, wytyczne dla prac i inne niezbędne informacje znajdują się tu: https://wse.uksw.edu.pl/studia/ekonomia-2/egzamin-dyplomowy/
Literatura
Literatura zależna od tematyki pracy zaliczeniowej.
Literatura dotycząca metodyki i metodologii przygotowywania pracy
1. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej. Wrocław 1967.
2. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2007
3. Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
4. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa 2008.
5. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster, Kraków 1992.
6. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Poznań 1996.
7. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2010.
8. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. Rudniański J., Sprawność umysłowa, Warszawa 1984.
2. Rudniański J., Uczelnia i ty. Technologia pracy umysłowej, Warszawa 1983.
3. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, Warszawa 1971.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: