Zarządzanie jakością WSE-EKN-MGR-ZJ
1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością.
2. Jakość w aspekcie prakseologicznym i normatywnym.
3. Zarządzanie organizacją jako przedmiot doskonalenia.
4. Kontrola jako instrument stymulujący oraz weryfikujący jakość zarządzania.
5. Ogólne podejścia przy doskonaleniu rozwiązań organizacyjnych.
6. Klasyczne metody badania i doskonalenia procesu pracy.
7. Współczesne koncepcje doskonalenia organizacji.
8. Przygotowywanie i wdrażanie zmian dla potrzeb zarządzania jakością
W cyklu 2021/22_L:
1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością. 2. Jakość w aspekcie prakseologicznym i normatywnym. 3. Zarządzanie organizacją jako przedmiot doskonalenia. 4. Kontrola jako instrument stymulujący oraz weryfikujący jakość zarządzania. 5. Ogólne podejścia przy doskonaleniu rozwiązań organizacyjnych. 6. Klasyczne metody badania i doskonalenia procesu pracy. 7. Współczesne koncepcje doskonalenia organizacji. 8. Przygotowywanie i wdrażanie zmian dla potrzeb zarządzania jakością |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Udział w zajęciach - 16 godz.
Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 16 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 18 godz.
Łącznie: 50 godz. / 25 = 2 | W cyklu 2022/23_L: Obecność na zajęciach.
Przygotowanie pracy pisemnej (egzamin). |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Student powinien znać:
1. Ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działań związanych z nadaną kwalifikacją, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
2. W pogłębionym stopniu cechy człowieka jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania.
3. Zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości.
ECTS 2 pkt.
Udział w zajęciach zdalnych prowadzonych przy pomocy aplikacji MS Teams (kod dostępu: uf1n1mb) oraz poczty UKSW zintegrowanej z USOS - 16 godz.
Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 16 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 18 godz.
Łącznie: 50 godz. / 25 = 2
Kryteria oceniania
1. Aktywność podczas zajęć (na platformie e-learningowej).
2. Egzamin pisemny w postaci testu lub zadania projektowego.
3. Egzamin ustny dla poprawiających ocenę z egzaminu pisemnego.
Szczegółowe wymogi przekazywane są przed egzaminem.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Marek Lisiecki: Jakość w zarządzaniu organizacjami. Podejście prakseologiczno-ekonomiczne, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2020.
2. Adam Hamrol, Władysław Mantura, Zarządzanie jakością : teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
3. Jerzy Łunarski, Zarządzanie jakością : standardy i zasady, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008.
4. Katarzyna Szczepańska, Zarządzanie jakością : w dążeniu do doskonałości, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011.
Książki w formacie pdf dostępne w Internecie:
1. Franciszek Mroczko, Zarządzanie jakością, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2012.
2. Anna Mazur, Hanna Gołaś, Zasady, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu jakością, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010.
Litera uzupełniająca:
1. Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.
2. Kazimierz Zimniewicz, Teoria i praktyka zarządzania. Analiza krytyczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.
3. Marek Lisiecki, Klasyczne i nowe metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2001.
W cyklu 2021/22_L:
1. Marek Lisiecki: Jakość w zarządzaniu organizacjami. Podejście prakseologiczno-ekonomiczne, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2020. 2. Adam Hamrol, Władysław Mantura, Zarządzanie jakością : teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. 3. Jerzy Łunarski, Zarządzanie jakością : standardy i zasady, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008. 4. Katarzyna Szczepańska, Zarządzanie jakością : w dążeniu do doskonałości, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011. |
W cyklu 2022/23_L:
Obowiązkowe: Materiały i studia przypadków przygotowane przez wykładowcę. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Kody zgodne z efektami zadanego programu studiów: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: