Socjologia zarządzania WSE-EKN-MGR-SZ
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ekonomii z pojęciami, problemami i teoriami, wchodzącymi w zakres socjologii zarządzania, z uwzględnieniem perspektywy szeroko rozumianych nauk społecznych oraz nauk o zarządzaniu.
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Opis ECTS (2 pkt = 60h):
- uczestnictwo w wykładzie w systemie hybrydowym stacjonarnie oraz za pośrednictwem MS Teams - (możliwe 2 nieobecności, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 16h
- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 14h
- przygotowanie pracy końcowej w grupie i prezentacji tematu - 25h
- konsultacje - 5h | W cyklu 2024/25_Z: Opis ECTS (2 pkt = 60h):
- uczestnictwo w wykładzie w systemie hybrydowym stacjonarnie oraz za pośrednictwem MS Teams - (możliwe 2 nieobecności, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 16h
- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 14h
- przygotowanie do egzaminu - 25h
- konsultacje - 5h | W cyklu 2022/23_Z: Opis ECTS (2 pkt = 60h):
- uczestnictwo w wykładzie w systemie hybrydowym stacjonarnie oraz za pośrednictwem MS Teams - (możliwe 2 nieobecności, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 16h
- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 14h
- przygotowanie pracy końcowej w grupie i prezentacji tematu - 25h
- konsultacje - 5h |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E1:
Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie wybrane fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu. Student opisuje etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; wskazuje perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; rozpoznaje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; identyfikuje teorie i modele motywacji oraz prezentuje wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, opisuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej.
E2:
Student w pogłębionym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej).
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach - 20%
Egzamin końcowy - 80%
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: