Marketing WSE-EK-MGR-Mar
1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h)
2. Projektowanie strategii marketingowych (2h)
3. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h)
4. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h)
5. Istota usługi - charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe (2h)
6. Przygotowanie strategii cenowej (2h)
7. Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (2h)
8. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów oraz logistyka marketingowa (2h)
10. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii reklamowych (2h)
11. Marketing personalny w budowaniu potencjału organizacji (2h)
12. Przygotowanie działalności marketingowej w cyberprzestrzeni (2h)
13. Zarządzanie działem sprzedaży (2h)
14. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h)
15. Mapa drogowe produktu (2h)
W cyklu 2021/22_L:
Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność. 1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
1. Wiedza - student nazywa, definiuje, wymienia, opisuje, wyjaśnia, identyfikuje, rozpoznaje, charakteryzuje, rozróżnia, prezentuje, cytuje, wylicza, wskazuje, dobiera, formułuje, tłumaczy, odtwarza, objaśnia informacje związane z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie
2. Umiejętności - student na zdolność do stosowanie wiedzy i korzystania z know-how (analizuje, decyduje, dobiera, opracowuje, kalkuluje, rozwiązuje, konstruuje, projektuje, planuje, weryfikuje, ocenia, ustala kryteria, organizuje, tworzy oraz wdraża) w celu wykonania zadań i rozwiązania problemów związanych z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie
3. KOMPETENCJE - udowodniona zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych okazywana w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej związanych z identyfikowaniem, rozwojem i wdrażaniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie
2ECTS
Całkowity nakład pracy studenta:
30 godz. - konserwatoria
5 godz. - praca własna - przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury
15 godz. - projekt, referat
10 godz. - przygotowanie do zaliczenia
Kryteria oceniania
Ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta
Kryteria oceniania:
1. na ocenę 2 (ndst): student nie umie podstawowych pojęć z zakresu
marketingu produktu
2. na ocenę 3 (dst): student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu
przygotowania i wdrożenia produktu na rynek
3. na ocenę 4 (db.): student zna, rozumie i potrafi zastosować pojęcia związane z rozwojem produktu w przedsiębiorstwie i jego wdrożeniem na rynek
4. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi efektywnie prezentować, analizować oraz, dyskutować na temat kwestii związanych z
przygotowaniem, wdrożeniem produktu na rynek z uwzględnieniem wszystkich faz przygotowania i wdrożenia produktu
Kryteria oceny (składowe) końcowej:
(1)Zaliczenie na ocenę (test), (2) wykonywanej przez studentów pracy w postaci rozwiązywania studium przypadków, przygotowania opracowań własnych (referatu) oraz zadań obowiązkowych i dodatkowych (3) aktywności i praca na zajęciach.
70% praca zaliczeniowa (1)
20% praca studentów (projekt/referat/studium przypadku) (2)
10% aktywność na zajęciach (3)
% punktów – Ocena (1)+(2)+(3)
0-50 – ndst.
51-60 – dost.
61-70 – dost. plus
71-80 – db.
81-90 – db. plus
91-100 – bdb.
Literatura
1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020
2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters
Kluwer, Warszawa 2012
3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A
do F", Rembis, Poznań 2013
4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki
Warszawskiej, Warszawa, 2013
5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019
6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018
7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa
2000
8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu -
nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności,
Helion, Gliwice, 2020
9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes,
Warszwa 2010
10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: