Metody eksperymentalne w ekonomii WSE-EK-MGR-ME
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI:
- student potrafi formułować problem badawczy i planować eksperyment naukowy (EM2_U04),
- student potrafi właściciwie dobierać materiały źródłowe, dokonywać oceny i krytycznej analizy informacji, stosować właściwe metody badawcze, w tym projektować eksperyment prowadzony w laboratorium i za pomocą narzędzi internetowych (EM2_U06),
- student potrafi analizować procesy podejmowania decyzji i obserwować strategiczne interakcje oraz warunki zaistnienia kooperacji między uczestnikami eksperymentów (EM2_U04).
OPIS ECTS:
Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30h (1,2 pkt.)
Projektowanie eksperymentu: 5h (0,2 pkt.)
Przeprowadzenie eksperymentu: 25h (1 pkt.)
Opracowanie wyników badania: 15h (0,6 pkt.)
Sporządzenie raportu z badania: 25h (1 pkt.)
Łącznie: 100 godz., tj. 4 pkt. ECTS.
Kryteria oceniania
Efekt kształcenia EM2_U04
Na ocenę 2: student nie potrafi formułować problemu badawczego, nie potrafi planować i przeprowadzać eksperyment naukowy.
Na ocenę 3, 3+: student potrafi formułować problem badawczy i planować eksperyment naukowy.
Na ocenę 4, 4+: student potrafi formułować problem badawczy, planować i przeprowadzać eksperyment naukowy.
Na ocenę 5: student potrafi formułować problem badawczy, planować i przeprowadzać eksperyment naukowy oraz potrafi zaobserować interakcje uczestników eksperymentu i warunki zaistnienia kooperacji.
Efekt kształcenia EM2_U06
Na ocenę 2: student nie potrafi dobierać materiałów źródłowych ani dokonywać oceny informacji i nie potrafi stosować metod badawczych.
Na ocenę 3,3+: student potrafi dobierać materiały źródłowe i potrafi stosować metody badawcze.
Na ocenę 4,4+: student potrafi dobierać materiały źródłowe, dokonywać oceny informacji i potrafi stosować metody badawcze.
Na ocenę 5: student potrafi dobierać materiały źródłowe, dokonywać zaawansowanej oceny informacji i krytycznej analizy wyników oraz potrafi stosować metody badawcze.
Ocena podsumowująca: jest wynikiem zrealizowania przez studenta poszczególnych etapów przeprowadzania eksperymentu naukowego.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA:
1) Kahneman D. (2012). Pułapki myślenia: o myśleniu szybkim i wolnym, Poznań: Media Rodzina.
2) Krawczyk M.W. (2012). Ekonomia eksperymentalna, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
3) Tyszka T. (2010). Decyzje: perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
4) Tyszka T. (2004). Psychologia ekonomiczna, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
5) Zaleśkiewicz T. (2011). Psychologia ekonomiczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1) Akerlof G.A. (2010). Zwierzęce instynkty: czy ludzka psychika napędza globalną gospodarkę i jaki to ma wpływ na przemiany światowego kapitalizmu?, Warszawa: Wydawnictwo Studio EMKA we współpracy z Deloitte.
2) Biela A. (2011). Informacja i decyzja w ekonomii behawioralnej, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
3) Bizon W. (2019). Wiedza i jej transfer z perspektywy współczesnej ekonomii: wykorzystanie instrumentarium ekonomii behawioralnej w edukacji ekonomicznej, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
4) Falkowski A., Zaleśkiewicz T. (2012). Psychologia poznawcza w praktyce: ekonomia, biznes, polityka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5) Maison D. (2014). Polak w świecie finansów: o psychologicznych uwarunkowaniach zachowań ekonomicznych Polaków, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6) Tyszka T. (1997). Psychologia zachowań ekonomicznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Wiedza w zakresie formułowania i weryfikacji hipotez badawczych oraz przeprowadzania testów statystycznych. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: