Różnice kulturowe w negocjacjach międzynarodowych WSE-BWZ-RKNM
I. Podstawowe pojęcia
1. Kultura, kultura narodowa, tożsamość narodowa
2. Biznes międzynarodowy
3. Różnice rasowe i kulturowe
4. Pożytki z różnorodności kulturowej (Ulf Hannerz)
5. Stereotypy i uprzedzenia jako bariery dla skutecznej i korzystnej komunikacji
6. Szok kulturowy i adaptacja kulturowa
II. Kultury narodowe: próba klasyfikacji
1. „Wielki podział” między kulturami świata biznesu (Richard R. Gesteland)
2. Relacje jednostka-społeczeństwo
3. Pojmowanie władzy
4. Status społeczny i okazywanie szacunku
5. Sposób i styl wypowiadania się
6. Pojmowanie czasu
7. Stosunek do czasu i harmonogramów
8. Niewerbalne sposoby zachowania
III. Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych
1. Komunikowanie
2. Komunikacja werbalna
3. Komunikacja parawerbalna (paralangue)
4. Komunikacja niewerbalna
IV. Uwzględnianie różnic kulturowych w procesie negocjacji (Richard R. Gesteland)
1. Kultury propartnerskie
2. Kultury protransakcyjne
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę – test pisemny (na ostatnich zajęciach).
Literatura
Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Warszawa 2000.
Ociepka B., Komunikowanie międzynarodowe, Wrocław 2002.
Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Szczecin 2009.
Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2012 (wyd. I), ss. 329. ISBN: 9788375564730.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: