Warsztaty z coachingu WS-SO-WzC
W trakcie kursu studenci opanują oni podstawowe umiejętności w zakresie stosowania metody coachingowej, jak również zapoznają się z popularnymi technikami oraz narzędziami coachingowymi. Studenci nabędą również umiejętność praktycznego zastosowania metodologii coachingowej w celu motywowania i rozwoju interpersonalnego jednostek. Warsztaty będą miały formę zajęć kursowych z wykorzystaniem metod aktywizujących takich jak: ćwiczenia, dyskusje, mini sesje coachingowe, action learning. Dzięki odpowiednio dobranej tematyce, jak również metodom dydaktycznym efektem zajęć będzie wzrost kompetencji studentów w zakresie posługiwania się metodami coachingowymi w praktyce rozwoju indywidualnego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
SO2_W01 - zna terminologię z zakresu socjologii i nauk pokrewnych na poziomie rozszerzonym;
SO2_W06 - ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka;
SO2_U06 - posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy;
SO2_U07 - posiada umiejętność samodzielnego zaproponowania rozwiązań konkretnego problemu;
SO2_K06 - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny.
Udział w warsztatach - 30 godz.
Przygotowanie się do zajęć - 30 godz.
Przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz.
Liczba punktów ECTS: 90 godz./30 godz. = 3 pkt ECTS
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
Do zaliczenia dopuszczeni zostaną studenci, którzy będą mieli maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Forma zaliczenia:
1. Test-20 pkt
2. Przeprowadzenie mini sesji coachingowej według modelu GROW-10 pkt
Łącznie 30 pkt.
Kryteria oceniania:
poniżej 18 pkt – ndst
18-20 pkt – dst
21-22 pkt – dst+
23-25 pkt – db
26-27 pkt – db +
28-30 pkt – bdb
Literatura
Passmore J., Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalisty, Muza, Warszawa 2012.
Rogers J. Coaching. Podstawy umiejętności, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010.
Sęp K., Mapa marzeń, mapa celów, Akademia Skutecznego Działania Iwony Walewskiej-Opiełki, Warszawa 2014.
Starr J., Coaching. Procesy, zasady, umiejętności, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
Stoltzfus T., Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha?, Aetos Media, Cieszyn 2008.
Thrope A., Clifford J., Podręcznik coachingu. Podręcznik szkolenia. Niezbędnik dla instruktorów i menedżerów, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2013.
Whitmore J., Coaching: trening efektywności, G+J Gruner + Jahr Polska, Warszawa 2011.
Wilczyńska M. i inni, Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.
Zubrzycka-Nowak M., Rybczyńska K., Monostori S., Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: