Media i polaryzacja polityczna WS-PO-MiPP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 Student potrafi objaśnić specyfikę wzajemnych relacji między sferami: mediów a polityki K_W10, K_W12
W2 Student potrafi scharakteryzować teoretyczne (politologiczne, medioznawcze, socjologiczne) interpretacje wzajemnego oddziaływania systemów: mediów i polityki K_W03
W3 Student potrafi objaśnić specyfikę reguł prowadzenia polityki zapośredniczonej medialnie K_W06
U1 Student potrafi wskazać i zinterpretować przejawy mediatyzacji polityki K_U01, K_U02
U2 Student potrafi zidentyfikować i krytycznie ocenić oddziaływanie logiki mediów na przekazy polityczne K_U03, K_U04
U3 Student potrafi dokonać ocen analizowanych zjawisk z normatywnego punktu widzenia (teorie: demokracji, społeczeństwa obywatelskiego, sfery publicznej) K_U02, K_U04
K1 Student jest świadomy „nieprzezroczystości” mediów w procesie komunikowania politycznego K_K01, K_K05
K2 Student potrafi przyjąć aktywną, świadomą analityczną postawę wobec mediów jako narzędzi i przestrzeni uprawiania polityki K_K03, K_K11
- Godziny realizowane z udziałem prowadzącego:
Wykład 30 godzin
Konwersatorium 30 godzin
Konsultacje indywidualne 1godzina
- Czas poświęcony na pracę indywidualną:
Przygotowanie do zajęć: 29 godzin
Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin
Studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin
- Łączna liczba godzin: 120 godzin
Literatura
Halliin D.C., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2007
Dobek-Ostrowska B., Polski system medialny na rozdrożu. Media w polityce, polityka w mediach, Wrocław 2011
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2005
Kepplinger H. M., Demontaż polityki w społeczeństwie informacyjnym, Kraków 2007
Maguś W., Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku, Lublin 2014
Mediatyzacja kampanii politycznych, Mazur M., Michalczyk S., Kolczyński M. (red.), Katowice 2009
Michalczyk S., Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu, Toruń 2010
Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, Katowice 2005
Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów: mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013
Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja, Warszawa 2009
Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna: tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011
Schulz W., Komunikacja polityczna, Kraków 2006
Street J., Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006
Wojtkowski Ł., Mediatyzacja polityki: amerykańska kampania prezydencka 2008, Toruń 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: