Europejczycy i ich przekonania. Wprowadzenie do analizy opinii publicznej WS-PO-EiIP
Kurs jest skierowany do studentów, którzy są zainteresowani tym, w jaki sposób ludzie formułują i aktualizują swoje przekonania oraz do jakich zjawisk społecznych to prowadzi. Głównym celem kursu jest przekazanie podstawowych umięjętności analizowania opinii publicznej. Na kursie poruszona zostanie następująca problematyka: właściwości dobrze zaprojektowanych badań sondażowych, podstawowe zasady interpretacji odpowiedzi w badaniach sondażowych, determinanty opinii i postaw, interpretacja tabel krzyżowych. Podczas kursu studenci będą mieli okazję pogłębienia wiedzy a także umiejętności analitycznych. Dotyczy to rozumienia innych ludzi, poprawienia umiejętności introspekcji, podniesienia świadomości istnienia różnic między ludźmi i ich źródeł.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1. Wiedza o mechanizmach powstawania opinii publicznej
U1. Umiejętności odszukiwania istotnych danych o opinii publicznej
K1. Kompetencje interpretacji danych sondażowych
ECTS:
Uczestnictwo w zajęciach: 15
Czytanie lektur: 15
Przygotwanie do egzaminu: 15
Projekt końcowy: 10
Razem: 55, 2 ECTS
Kryteria oceniania
Test, 20 pytań zamkniętych
Literatura
Donsbach, Wolfgang, Michael W. Traugott (eds). The SAGE Handbook of Public Opinion Research. SAGE Publications Ltd, 2008.
Glynn, Carroll J., Susan Herbst, Robert Shapiro, Garrett O’Keefe. Public Opinion. Boulder: Westview Press, 1999.
Page, Benjamin I., Robert Y. Shapiro. The Rational Public: Fifty Years of Trends in Americans’ Policy Preferences. Chicago: University Of Chicago Press, 1992.
The Oxford Handbook of American Public Opinion and the Media. Oxford; New York: Oxford University Press, 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: