Bezpieczeństwo informacyjne. Nowoczesne narzędzia propagandowe WS-PO-BW-PMZDW
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z działaniem dezinformacji w mediach społecznościowych. Omówione zostaną podstawowe pojęcia, teorie kształtowania się przekonań, sposoby oddziaływania na przekonania, metody rozprzestrzeniania się fake-newsów oraz działanie botów. Ponadto studenci będą mieli okazję nabyć doświadczenia badawczego w sesjach warsztatowych poświęconych analizie dyskursu na Twitterze.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student wie, co to jest bot, cyborg i troll oraz potrafi omówić ich zadania oraz podstawowe cechy behawioralne
W2 - student zna modele kształtowania przekonań
U1 - student potrafi kodować materiał jakościowy na podstawie książki kodów
K1 - student potrafi współpracować w zespole
ECTS:
Udział w zajęciach - 30h
Przygotowanie do testu-10h
Praca warsztatowa - 50h
Razem: 90h
Kryteria oceniania
Test w połowie zajęć, 15-20 pytań zamkniętych - 50% oceny końcowej
Kodowanie materiału badawczego - 6 zadań - 50% oceny końcowej
Obecność na zajęciach obowiązkowa.
Dwie nieusprawiedliwione nieobecności nie wpływają na ocenę końcową. Każda kolejna nieobecność obniża ocenę końcową o 10 punktów procentowych.
Literatura
Matuszewski, Paweł (2018), Cyberplemiona. Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: