Historia nowożytna powszechna, Polski i Kościoła WS-NH-HI-SLHNowPPKos
Treści merytoryczne:
Doskonalenie warsztatu badawczego pozwalającego na opracowywanie wybranych tematów licencjackich w zakresie historii nowożytnej.
Metody oceny:
Student jest oceniany na podstawie postępów w opracowywaniu tematu pracy licencjackiej. Zaliczenie przedmiotu następuje na podstawie przyjętej przez promotora pracy licencjackiej.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK-1(HI1_W01)
Student posiada wiedzę ogólną dotyczącą zasadniczych teorii, metod badawczych, zasad i pojęć z obszaru historii nowożytnej. Posiada podstawową wiedzę szczegółową z zakresu prowadzonych badań.
EK-2(HI1_W03)
Student wykazuje się znajomością metodyki pracy naukowej i metodologii historii na poziomie podstawowym.
Umiejętności:
EK-3(HI1_U01)
Student posiada umiejętność wprowadzanie do obiegu naukowego nabytej wiedzy, praktycznego wykorzystania metod badawczych -
właściwych dla nauk historycznych na poziomie podstawowym.
EK-4(KU03)
Student posiada umiejętność komunikowania się i konsultacji, także z
współpracownikami i ekspertami w swojej dziedzinie wiedzy.
EK-5(KU04)
Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia badań w zakresie nauk historycznych.
EK-6(KU09)
Student posiada umiejętność pracowania z literaturą w zakresie prowadzonych badań.
Kompetencje:
EK-7(KK01)
Student posiada kompetencje do podejmowania inicjatyw w określaniu obszarów badań w zakresie nauk historycznych.
EK-8(KK02)
Student posiada kompetencje do prowadzenia samodzielnej pracy naukowej w podstawowym zakresie.
ECTS: 22:
1. Obecność na zajęciach = 2 pkt (60 godz.),
2. Przygotowanie się do zajęć (lektury) = 2 pkt
3. Aktywny udział (dyskusja) = 2 pkt,
4. Kwerenda archiwalno-biblioteczna = 10 pkt
5. Pisanie pracy dyplomowej = 5 pkt,
6. Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego = 1 pkt
Konsultacje na temat zagadnień poruszanych na zajęciach odbywają się na dyżurze (raz w tygodniu jedna godzina).
Literatura
Podstawowa bibliografia:
Wójcik Z., Historia powszechna. Wiek XVI-XVII, Warszawa 1995,
Rostworowski E., Historia powszechna. Wiek XVIII, Warszawa 1994,
Bazylow L., Historia powszechna 1492-1648, Warszawa 2001,
Kersten A., Maciszewski J., Historia powszechna 1648-1789, Warszawa 1971,
Historia Kościoła w Polsce, red. Kumor B., Obertyński Z., t. I cz. II, Poznań-Warszawa, 1974.
Kumor B., Historia Kościoła, t. V – VI, Lublin 2004 i następne wydania.
Augustyniak U., Historia Polski. 1572-1795, W. 2008; Backvis C., Szkice z dziejów kultury staropolskiej, W. 1975;Bogucka M., Człowiek i świat. Studia z dziejów kultury i mentalności XV-XVIII w., W. 2008; Boguska M., Samsonowicz H., Dzieje miast i mieszczaństwa w Polsce przedrozbiorowej, W. 1973; Ekes J., Złota demokracja, Kraków 2010; Dzięgielewski J., Sejmy elekcyjne-elektorzy-elekcje. 1573-1674, Pułtusk 2003; Historia Sejmu Polskiego, t. I, W.1984;Filipczak-Kocur A., Skarbowość Rzeczypospolitej 1587-1648, W. 2006; Grześkowiak-Krwawicz A., Regina Libertas. Wolność w polskiej myśli politycznej XVIIIw., Gdańsk 2006; Konopczyński W., Dzieje polski nowożytnej, W.1986 i wyd. następne; Maciszewski J., Szlachta polska i jej państwo, W. 1986; Markiewicz M., Historia Polski 1492-1795, Kraków 2004; Ochmann-Staniszewska S., Dynastia Wazów w Polsce, W. 2006; Opaliński E., Sejm srebrnego wieku 1587-1652, W. 2001; Sucheni-Grabowska A., Spory królów ze szlachtą w złotym wieku, Kraków 1988; Tazbir J., Państwo bez stosów, Warszawa 1967;Wyczański A., Polska Rzeczą Pospolitą szlachecką, W. 1991; Zarys historii gospodarstwa wiejskiego w Polsce, t. II, w. 1964
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: